رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی:

تورم خراسان رضوی در بهمن کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از کاهش نرخ تورم خانوار خراسان رضوی در بهمن امسال خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  رضا جمشیدی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط مختلف شهری خراسان رضوی ۳۲ و روستایی ۳۳.۱ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل آن ۲ دهم و در مناطق روستایی چهار دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

او گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در بهمن امسال ۳۵.۴ درصد بوده است، این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های خراسان رضوی در بهمن‌ امسال ۲.۸ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل از آن ۱.۸ درصد افزایش داشته است؛ این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۲.۶ و نقاط روستایی ۳.۴ درصد بود که در نقاط شهری و روستایی ۱.۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به بهمن امسال در کل خانوار‌های خراسان رضوی ۴۱.۴ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد کاهش یافته است.

او گفت: این شاخص را برای خانوار‌های شهری استان ۴۰.۶ و نقاط روستایی ۴۴.۳ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱.۵ و ۲.۴ درصد کمتر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: تورم نقطه به نقطه خانوار استان در بهمن‌ امسال در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۳۷.۹، پوشاک و کفش ۴۶.۳، مسکن ۱۵ و گروه بهداشت و درمان ۳۲.۶ درصد بود که این ارقام برای کشور به ترتیب ۴۰.۷، ۴۶.۸، ۲۸.۶ و ۳۳.۹ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام//ت. ز

برچسب ها: نرخ تورم ، مسکن ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار