سازمان حقوق بشر «سند»:

معافیت از مجازات مقامات عربستانی، رسوایی دیگری در کارنامه سیاه سعودی‌هاست

نادیده گرفتن جرم و جنایات مقامات سعودی در شکنجه و قتل زندانیان عقیدتی و مردم عادی عربستان، انتقاد‌های سازمان‌های حقوق بشری را به همراه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوانسازمان حقوق بشر «سند» در گزارشی اعلام کرد که معافیت از مجازات مقامات عربستانی، رسوایی دیگری در کارنامه سیاه مقامات سعودی است.

به گزارش سعودی لیکس، مقامات سعودی گزارش‌ها، تحقیقات حقوق بشری، اظهارات و افشاگری‌هایی را که دخالت مقامات و نگهبانان زندان را در شکنجه، قتل و آزار فعالان و زندانیان سیاسی و عقیدتی ثابت می‌کند، نادیده می‌گیرند و در غیاب عدالت و قانون، پنهانی علیه مردم عربستان جنایات می‌کنند و  به سرکوب مردم این کشور و آزادی بیان آنها ادامه می‌دهند.

سازمان سند در این گزارش به نمونه‌هایی از پرونده‌هایی که در آن از جرم مقامات سعودی چشم پوشی شده اشاره کرد و نوشت: «بسیاری از مقاماتی که در جنایات متعددی مانند لجین الهذلول، فعال حقوق زنان سعودی و همچنین قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و بسیاری از جنایات دیگر که به طور وحشتناکی نقض حقوق بشر است، دست داشته اند، با وجود تحقیقات و افشاگری ها، هنوز حکمی برای آن‌ها صادر نشده است.»

«سند» در گزارش خود اظهار داشت: از طرفی دیگر مقامات جنایتکار سعودی از حمایت دولتی و آزادی مطلق برخوردارند و دادن خانه‌های مجلل و ثروت به آن‌ها باعث می‌شود در ادامه جنایات خود قبیح‌تر شده و به سرکوب خود ادامه دهند. این در حالی است که مقامات سعودی خودسرانه به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز و ابراز عقیده سیاسی مردم این کشور، به سرکوب آن‌ها از طریق آزار و شکنجه، پیگرد قانونی، جاسوسی و مجازات جمعی می پردازند.

بر اساس این گزارش، یکی از ویژه‌ترین انواع جرایم سرکوبگرانه و خودسرانه که در عربستان علیه مردم انجام شده و انتقادات زیادی را به همراه داشته مجازات  جمعی است که در آن دستگیری و محدودیت سفر و تردد علیه زندانیان و خانواده‌های آن‌ها اعمال می‌شود. برای مثال می توان به پرونده سعد الجبری، افسر اطلاعاتی سابق سعودی که مقامات سعودی خانواده او را برای باج گیری دستگیر کردند و یا بازداشت مادر عبدالله الغامدی، منتقد سعودی  و بسیاری دیگر از این موارد اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار