سکونت بیش از ۵۲۴ هزار خانوار آذربایجان‌غربی در بافت‌های فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۵٢۴ هزار و ۴٧۴ خانوار در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان زندگی می‌کنند.

سید محسن حمزه‌لو  گفت: ۵٢۴ هزار و ۴٧۴ خانوار در استان آذربایجان غربی در ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار از بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی می گوید: برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان در این بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، هم اکنون ٣٠ طرح بازآفرینی در استان در حال اجرا است.

به گفته وی پیشرفت اجرایی این طرح‌ها ٨٣ درصد است که با ۵١٧ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا بوده و شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضا‌های عمومی است.

حمزه لو گفت: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

وی می گوید: با توجه به سیاست‌های دولت، پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تامین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری در رأس برنامه‌های اجرایی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بخشی از دستاورد‌های مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود، و اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکرد‌های بازآفرینی شهری به شمار می‌رود که هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.