دولت نجات ملی یمن: سازمان ملل به جنایتکاران خدمت می‌کند

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که سازمان ملل از نقش خود خارج شده و به جنایتکاران خدمت می‌کند.

«هشام شرف عبدالله» در واکنش به تشدید تحریم‌های سازمان ملل علیه یمن گفت: «شورای امنیت سازمان ملل متحد از نقش خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی خارج شده تا به کسانی خدمت کند که نقش مشکوک و جنایتکارانه آن‌ها در تخریب یمن برای تمام جهان شناخته شده است.»

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین صدور قطعنامه برای اعمال تحریم‌ها علیه یمن را که از سوی امارات پیشنهاد شده بود مضحک و شرم آور خواند.

او در ادامه اظهار داشت که بند‌های قطعنامه شورای امنیت درباره یمن، نقض آشکار منشور سازمان ملل است که حق طبیعی مردم برای دفاع از خود را نشان می‌دهد.

هشام شرف عبدالله هدف قرار دادن تأسیسات کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی-امارات را در پاسخ به جنایات تجاوزکارانه آن‌ها در یمن عنوان و تاکید کرد که نیرو‌های دفاعی صنعا با وجود تهاجم نظامی، محاصره و جنایات جنگی، اماکن تجمع غیرنظامیان را در کشور‌های متجاوز هدف قرار نمی‌دهند.

او در ادامه استاندارد‌های دوگانه در قطعنامه شورای امنیت که عملیات دفاع از خود را به عنوان حملات تروریستی توصیف می‌کند، گفت: «شگفت زده شده ایم، در حالی که می‌داند کشور‌های تروریست چه کسانی هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.»

این مقام یمنی در انتها با اعلام اینکه این رویه در نتیجه عضویت غیردائم امارات بود که با کمک بیش از یک کشور شروع به استفاده از آن برای تحمیل مواضع خود کرد، از شورای امنیت درخواست می‌کنیم تا واقعیت نقش خود را که برای آن تأسیس شده بررسی کند و منافع قدرتمندان و ثروتمندان را در بین کشور‌ها نمایندگی نکند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل، روز دوشنبه قطعنامه ممنوعیت ارسال تسلیحات به انصار الله یمن را تمدید کرد. این قطعنامه به پیشنهاد امارات، با ۱۱ رای موافق و ۴ رای ممتنع به تصویب رسید.  تغییراتی در پیشنهاد‌های ارائه شده از سوی امارات داده شد و تحریم‌های تسلیحاتی علیه شماری از سران انصارالله یمن، به تحریم‌های تسلیحاتی علیه تمامی این گروه مبدل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
Anaeil
۱۷:۲۱ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
تا ابد ازتون حمایت میکنیم، چیزی بنام سازمانهای بین‌المللی وجود ندارد ...
الموت علی الیهود
الموت الامریکا
آخرین اخبار