آمار معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد؛

با کاهش ارزش معاملات، پول به سمت نمادهای کوچک بازار حرکت کرد

ارزش کل معاملات بورس تهران در یک هفته گذشته با بیش از ۳۱ درصد کاهش به رقم ۱۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان رسید.

در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۷ تا ۱۱ اسفند محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۰.۵۶ درصد کاهش به میزان ۷ هزار و ۱۵۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.



سایر شاخص‌ها نیز از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۰.۳۸ درصدی به میزان ۴ هزار و ۴۳۵ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۴ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۱.۱۷ درصدی مواجه شد و به میزان ۳ هزار و ۸۴۹ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ واحد به ۳۳۴ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

مصطفی صفاری تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق آمار معاملات،  بازار سرمایه در هفته گذشته بازار کم رمقی بوده و همچنان ابهامات رفع نشده بازار را بدون روند و بی جان کرده است. مقایسه کاهش شاخص کل و رشد شاخص هم وزن نیز نشان از این دارد که پول از سهام شاخص‌ساز و شرکت‌های بزرگ به سمت شرکت‌های کوچک حرکت کرده و  احتمالا این روند ادامه‌دار باشد.

ابهامات سیاسی کاهش ۳۱ درصدی ارزش معاملات را رقم زد

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نیز در هفته معاملاتی که گذشت با کاهش ۳۱.۷۶ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۱۹  هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان به ۱۳ هزار و ۳۱۳ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۲۸ میلیارد و ۳۹۸ میلیون سهم به ۲۰ میلیارد و ۵۹۶ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۲۷.۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

ابهامات سیاسی کاهش ۳۱ درصدی ارزش معاملات را رقم زد

ارزش معاملات در بازار بدهی نیز که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۸۸.۹۶ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۲ هزار و ۱۵۶  میلیارد تومان به ۲۳۷  میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با افزایش ۴۵.۶۵ درصدی از ۳۲ میلیارد تومان به ۴۷ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با کاهش ۳۰.۵۲ درصدی از ۶ هزار و ۵۳ میلیارد تومان به ۴ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان رسید.

ابهامات سیاسی کاهش ۳۱ درصدی ارزش معاملات را رقم زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار