احداث «پردیس فردوسی» به وسعت ۴۰ هکتار در توس

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی مشهد از مصوبه نهایی ایجاد «پردیس فردوسی» و فضای سبز در جلوخان فردوسی خبرداد.

مجید طهوریان‌ عسکری گفت: مصوبه نهایی اختصاص زمینی به وسعت ۴۰ هکتاری در محدوده توس به «پردیس فردوسی» توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به خراسان رضوی ابلاغ شده است و در نظر است اعتبار آن توسط شورای شهر و شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ و یا ۱۴۰۲ گنجانده شود تا فضای سبز جدیدی به مجموعه آرامگاه فردوسی اضافه شود.

او گفت: فضای سبز ۶ تا ۸ هکتاری در جلوخان فردوسی احداث شده و «پردیس فردوسی» نیز در قطاعی که روبه‌رو بقعه هارونیه واقع شده است، تا جلوخان ادامه می‌یابد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: درختکاری یکی از موضوعات مهم در آیین و سنت هویتی کهن مردم ایران بوده و در اسلام نیز این موضوع به عنوان صدقه جاری مورد تاکید قرار گرفته است.

طهوریان‌ عسکری گفت: در کتاب شاهنامه به بیش از ۱۰۰ گونه گیاه و درخت و کاشت آن اشاره شده است. مراسم درختکاری با مشارکت مجموعه میراث فرهنگی و حضور رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی در آرامگاه فردوسی و مقبره‌الشعرا توس برگزار شد.

او گفت: مقبره الشعرا در فضای مجاور آرامگاه فردوسی قرار دارد، در این مقبره عموما شهدای تاریخی و چیره‌دست در حوزه زبان و ادبیات فارسی مدفون هستند، از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای که در این مجموعه دفن شده‌اند استاد «کمال»، استاد زبان و ادبیات فارسی است که رهبری پس از فوت، از ایشان به عنوان «کمال ما» یاد کردند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: قرابت کلامی میان ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب اسلامی در استاد «کمال» وجود داشت، از همین رو در بخش مقبره‌الشعرا، به یاد شعرای کهن خطه توس چند درخت غرس شد.

برچسب ها: فردوسی ، توس ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار