ریانووستی: ترکیه مزدوران جنگی را از قره‌باغ به اوکراین اعزام می‌کند

خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ترکیه مزدوران جنگی را که پیشتر به قره‌باغ فرستاده بود راهی اوکراین کرده است.

یک منبع آگاه در معارضان سوریه به خبرگزاری ریانووستی روسیه اطلاع داد ترکیه بیش از دو هزار مزدوری که سال‌ها در سوریه می‌جنگیده را وارد درگیری میان جمهوری آذربایجان با ارمنستان در سال ۲۰۲۰ کرد و حال آنان را که در قره‌باغ مانده بودند به اوکراین می‌فرستد تا علیه روسیه بجنگند.

براساس گزارش این خبرگزاری، ترکیه همچنین بخشی از مزدوران خود را از سوریه، قره‌باغ و سایر کشور‌ها به اوکراین اعزام می‌کند.

روز گذشته نیز خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد تروریست‌های شرق سوریه که به ترکیه وافادار هستند ۴۵۰ تن از عناصر خود را به اوکراین اعزام کردند و آنان اکنون در کی‌یف هستند. منابعی که با اسپوتنیک مصاحبه کرده‌اند همچنین در خصوص وعده‌های مالی داده شده به تروریست‌ها اعلام کردند که حقوقی که تروریست‌های ادلب دریافت می‌کنند بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار خواهد بود، اما میزان دریافتی تروریست‌ها با ملیت خارجی متغیر خواهد بود.

چندی پیش نیز دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که تعداد کل درخواست مزدوران خارجی برای کمک به ارتش اوکراین در مبارزه با روسیه به بیست هزار نفر رسیده است. بخش امنیت وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد آمریکا با استفاده از پایگاه غیرقانونی خود در سوریه در حال جذب و اعزام عناصر تروریستی از سوریه به اوکراین است.

براساس منابع غربی انگلیس و چندین کشور دیگر نیز درحال اعزام مزدور برای پیوستن به ارتش اوکراین هستند. در همین حین اوکراین بار‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته است منطقه پرواز ممنوع در این کشور اعلام و   جت جنگی برای آنان ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار