مقاومت فلسطین: استقبال ترکیه از هرتزوگ، خیانت به آرمان فلسطین است

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس، استقبال ترکیه از رئیس رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

پس از استقبال ترکیه از اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از این اقدام ترکیه گفت: «ما این اقدام را حرکتی مغرضانه در کنار دشمن و علیه جهاد مردم فلسطین می‌دانیم. تلاش برای احیای روابط با دشمن به بهانه منافع این  کشور، خیانت به قدس و آرمان فلسطین است.»

به گزارش المیادین، از طرفی دیگر نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن اعلام مجدد موضع اصلی خود و رد هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی، گفت: «ما امتناع خود را از ارتباط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تجدید می‌کنیم و خواهان حمایت بیشتر از مردم فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری و احیای حقوق ملی خود هستیم.»

این در حالی است که رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در سفر رسمی ۲ روزه وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت. اسحاق هرتزوگ هنگام ترک فرودگاه بن گوریون گفت بود که در مورد همه چیز هرگز با ترکیه به توافق نخواهند رسید و روابط دچار تحول شده و اکنون شرایط آسانی برای بازسازی آن نیست.

این اولین سفر یک مقام صهیونیست به ترکیه از سال ۲۰۰۸ است و در هفته‌های گذشته هیئت‌هایی از ترکیه و رژیم صهیونیستی مقدمات این سفر را در جلساتی دوجانبه مهیا کردند. در سال ۲۰۱۸، ترکیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار فلسطینیان در نوار غزه از کشور اخراج کرده بود و از آن موقع روابط مشترک آنان کمرنگ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار