ارسال ۶۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری داستان بانه

دبیر جشنواره داستان بانه گفت: ۶۵۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، این آثار شامل ۵۳۳ اثر در بخش داستان کردی و فارسی، ۹۵ اثر در بخش داستان کودکان و ۳۰ اثر هم در بخش مقاله است.

فواد جهانی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده دوازدهمین جشنواره داستان بانه روز ۲۵ اسفند امسال برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره داستان بانه گفت: ۷۰ اثر به بخش پایانی جشنواره راه یافته است،آرشیو مکتوب، صوتی و تصویری آثار ارسال شده هم موجود است و خوانش آثار هم به صورت مجازی انجام شده است.

به گفته او در پایان ۱۴ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب می‌شود، در بخش اصلی جشنواره سه اثر کردی و سه اثر فارسی، در بخش داستان کودکان ۲ اثر کردی و ۲ اثر فارسی و در بخش مقاله هم ۲ اثر کردی و ۲ اثر فارسی به عنوان آثار برتر انتخاب می‌شود.

جهانی گفت:ظرفیت‌های مهم ادبی، برگزاری کارگاه‌های داستان نویسی، فعالیت نخستین انجمن ادبی و تلاش شاعران و نویسندگان فاخر در بانه باعث شده است جشنواره داستان در این شهر برگزار شود.

دبیر جشنواره داستان بانه در مورد سابقه برگزاری این جشنواره اضافه کرد: نخستین جشنواره داستان بانه در سال ۱۳۷۸ با حضور نویسندگان بانه و سردشت و با همت فعالان فرهنگی این دو شهرستان برگزار شد.

او گفت: جشنواره داستان بانه تا دوره چهارم به صورت استانی و منطقه‌ای برگزار می‌شد، اما چهارمین جشنواره به صورت کشوری برگزار شد، در ششمین جشنواره هم با توجه به ظرفیت‌های موجود آثاری از کشور‌های مختلف پذیرفته شد.

جهانی گفت: جشنواره داستان بانه به لحاظ علمی ظرفیت لازم برای برگزاری به صورت بین المللی را دارد، اما به لحاظ پشتیبانی و مالی آمادگی لازم را ندارد.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه گفت: جشنواره داستان بانه در دوره‌های گذشته در سه روز برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این جشنواره در یک روز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.