اختصاص ۱۸۰ میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ۱۸۰ میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در زنجان تخصیص یافت.

آقاجانلو گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی، ۱۸۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل سیلاب و آبخوانداری در استان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت. 

او می گوید: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز از مصوبات سفر رئیس جمهور به زنجان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان بود که ۲۵ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان این اعتبارات برای کنترل سیلاب‌های حوزه‌های آبخیز شهری در حوزه‌های آب‌بر طارم و آبخیز شهری ابهر هزینه می‌شود.

آقاجانلو گفت: مجموع اعتباراتی که از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ و احتساب اعتبارات استانی در اختیار ما قرار گرفته، ۶۰۰میلیارد ریال است.

او می گوید: وضعیت کم‌آبی، تأمین آب کشاورزی، تغذیه آبخوان‌ها و فرسایش خاک در مناطق از جمله ملاک‌های انتخاب حوزه‌ها برای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با بیان اینکه ساماندهی و حفاظت حاشیه رودخانه ازجمله اقدامات شاخص در سال‌های أخیر توسط این اداره کل بوده است، گفت: افزایش حجم آب از مهمترین اولویت‌های اجرایی طرح‌های آبخیزداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.