منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حوزه سرمایه گذاری شرایط فعالی دارد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: امسال علاوه بر طرح‌های در حال احداث ۱۸ پروژه جدید نیز در این منطقه شروع شد که این فرآیند نشان دهنده شرایط فعال سرمایه گذاری در منطقه است.

سید امید شهیدی نیا گفت: علاوه بر ۳۱ طرح جاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۱۸ طرح جدید، نیز در سال ۱۴۰۰ در محدوده سازمان شروع شده است که از نظر کمی روند رضایت بخشی را در حوزه سرمایه گذاری نشان می‌دهد.

به گفته او ۳۱ طرح علی الرغم علیرغم محدودیت‌های مربوط به زمین‌های مورد نیاز هم‌اکنون در مرحله گذراندن فرآیند امکان سنجی قرار دارند؛ که در سال آینده به مجموع طرح‌های در دست احداث اضافه خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می گوید: این طرح‌ها در قالب مدل تکمیل زنجیره ارزش انتخاب شده و در آینده نیز منشاء تحولات جدی و اثرگذاری در منطقه خواهند بود.

شهیدی نیا گفت: تعیین تکلیف طرح‌های قدیمی همواره یک اولویت اصلی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی محسوب می‌شود و بر اساس جدول زمان بندی در قالب تصمیم گیری‌های سازنده، این طرح‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

 طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با وجود موانع پیشرو در حال نهایی شدن است و تا زمان تعیین تکلیف این طرح نیاز است که با تغییر کاربری برخی از اراضی منطقه (متعلق به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی) بخشی از نیاز فوری طرح‌های سرمایه گذاری پیشران پتروشیمی تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.