اجرای بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری بیش از یک‌هزار و ۳۶۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده که حدود ۸۰ درصد آن مربوط به شبکه روستایی بوده است.

علیرضا شیخی گفت: از مقدار شبکه اجرا شده در سال جاری ۲۱۳ کیلومتر مربوط به بخش شهری، یک هزار و ۸۰ کیلومتر مربوط به بخش روستایی و ۶۹ کیلومتر نیز مربوط به بخش صنعتی است.

او می گوید: شبکه‌ اجرا شده و خطوط تغذیه در دل رودها، دره ها و کوه‌ های سر به فلک کشیده ایجاد شده است.

به گفته شیخی  با توجه به اینکه تعدادی از روستاها در آذربایجان‌غربی به شهر تبدیل شده، با این تغییرات در تقسیمات کشوری ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی آذربایجان غربی به ۷۸ درصد و در بین خانوار شهری به ۹۹.۶ درصد رسیده  که البته تلاش و هدف کارکنان شرکت گاز استان تبدیل کردن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی  می گوید: بسیاری از روستاها به خصوص روستاهای مرزی استان هم اکنون در دست عملیات گازرسانی قرار دارند که این امر نه تنها به امنیت مرزی، رفاه مرزنشینان تاثیر می گذارد بلکه از قاچاق سوخت نیز جلوگیری کرده و به اقتصاد کشور کمک می کند.

آذربایجان‌غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.