هشدار دولت استرالیا به شاخ‌های مجازی

پنج سال حبس برای اینفلوئنسر‌هایی که مشاوره مالی می‌دهند

استرالیا اعلام کرد چهره‌های شبکه‌های اجتماعی در صورت نقض قوانین در زمینه کسب‌وکار و مشاوره‌های مالی تا ۵ سال به حبس محکوم خواهند شد.

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا هشدار داد که چهره‌های شاخص اینستاگرام و تیک‌تاک که بدون مجوز توصیه‌های مالی به دنبال‌کنندگان خود ارائه می‌دهند ممکن است با حبس مواجه شوند.

بر اساس این بخشنامه جدید، چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی که از طریق لینک، مخاطبان را به صفحه کارگزاری‌های آنلاین هدایت و از این طریق کسب درآمد می‌کنند یا به دنبال‌کنندگان خود توصیه‌های مالی ارائه می‌کنند، از این پس به مجوز نیاز دارند.

در این بخشنامه تاکید شده: هر چهره مشهوری در فضای مجازی که توصیه‌های مالی فریبنده یا گمراه‌کننده به دنبال‌کنندگان خود ارائه دهد یا بدون داشتن مجوز لازم از «اداره خدمات مالی استرالیا» به عنوان مشاور مالی فعالیت کند یا دنبال‌کنندگان خود را به خرید یک کالا یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار خاص ترغیب کند با مجازات حبس تا ۵ سال مواجه خواهد شد.

اینفلوئنسر‌های مالی از قدرت قابل توجهی در میان جوانانی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند، برخوردارند. نظرسنجی سال پیش کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا نشان داد که یک سوم استرالیایی‌های ۱۸ تا ۲۱ ساله یک نفر را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و ۶۴ درصد دیگر نیز رفتار خود را بر اثر پست‌های این چهره‌های شاخص مالی تغییر داده‌اند.

محبوبیت این چهره‌ها که به «فینفلوئنسرها» معروفند باعث شده که سبک زندگی مجلل آن‌ها به کام افراد خوش بیاید و جمعیت جوانان را شیفته سبک زندگی خود کند. این شخصیت‌ها تصاویری از ماشین‌های اسپرت و قایق‌های تفریحی خود منتشر می‌کنند و از این طریق جمعیت هدف را به دنیای پیچیده سرمایه‌گذاری سوق می‌دهند.

ماه گذشته نیز یک نهاد ناظر در انگلیس خواستار احتیاط در مورد استفاده از چهره‌های معروف شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی محصولات مالی شد و اعلام کرد که شرکت‌ها باید قبل از تبلیغ دادن به آنها، مشاوره‌های حقوقی لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ایران یاد بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
منظورتون چیه ؟ مثلا مخ ما رو میخواید بزنید که یهو نت محدود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
بهانه نیست بهتره که بدونی قانون یک کشورهست بخاطر جلوگیری از کلاهبردارانی که تو مجازی میتازند. شاید هم خودت یک مشاوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
به نظر من تبلیغاتشون مهم نیست مهم حرفای به اصطلاح فلسفی اونا ولی در حقیقت تحریک آمیز اوناست
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۲:۳۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
کم کم داره گند شبکه های اجتماعی بالا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
خودشون تیشه به ریشه خودشون میزنن
Netherlands
وحید
۲۰:۲۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
اینجا هم باید یک قانون برای بلاگرای مفت خور اینستاگرام بگذارن تا اینقدر پول ملت بیچاره رو بالا نکشن و بعد با پول مردم برن کشورهای خارجی خوش بگذرونن و بهترین زندگی رو برای خودشون درست کنن و دائما زندگی لاکچری شون رو به رخ همدیگه و مردم بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
مالیات دکترها و سلبریتیها و غیره را اجرا کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۲۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
بله. فعالین فضای مجازی باید مسئولیت رفتارشون رو بپذیرند. نه اینکه بخاطر تخلف یه عده محدود، اینترنت واسه همه محدود یا گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
کاش ما استرالیا بودیم ۵ سال هم حبس هم میکشیدیم . نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
کلاهبردار باید 5سال حبس بکشه. این قانون برای پیشگیری از کلاهبرداری هست. البته مشاور تا مشاور داریم به پاکدستها که نان دلشون رو میخورند برنخوره.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۶:۴۵ ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،

یا علی ،
آب ، الفبای زندگی .
برق جریان حیات !
آخرین اخبار