نوروز رنگی در خانه تاریخی دانش کاشمر

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی کاشمر از برگزاری ویژه های برنامه هایی با عنوان نوروز سرای خانه دانش در مجموعه خانه تاریخی دانش این شهرستان، خبر داد.

رضا یوسفی امروز گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی بیشتر شهروندان و گردشگران با فضایخانه تاریخی دانش است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: تلاش کردیم محیط این خانه تاریخی را متناسب با نوروز و چیدمان سنتی به صورت کافه موزه آماده کنیم.

او گفت: همه روزه در ایام نوروز یک رویداد فرهنگی مربوط به میراث ناملموس جهانی که در فهرست یونسکو ثبت شده در این فضای تاریخی برگزار می‌شود.

یوسفی گفت: عصر خوشنویسی مربوط به برنامه پاسداری از هنر خوشنویسی، عصر دو تار مربوط به ساخت و نواختن دوتار، عصر تذهیب و نگارگری، عصر ردیف موسیقی ایرانی از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر گفت: در کنار این برنامه‌ها عصر شعر شاهنامه‌خوانی و ارائه برنامه‌های محیط زیستی با عنوان عصر بدون پسماند نیز در این مدت در در این فضای تاریخی انجام می‌شود.

یوسفی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نوروزگاه بازی‌های بومی و محلی نیز در همین مکان برگزار خواهد شد، نوروز سرای خانه تاریخی دانش، پذیرایی از میهمانان با دمنوش و شربت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار