۵۴ تن فراورده خام دامی غیربهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی از جلوگیری ورود ۵۴ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی به بازار مصرف خبرداد.

جواد اعلمی گفت: ۵۴ تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان همزمان با تعطیلات نوروزی، کشف و از ورود آن‌ها به بازار مصرف جلوگیری شده است.

او گفت: در قالب کشف این میزان فراورده خام دامی غیر بهداشتی تاکنون ۱۰۰ پرونده قضایی در خراسان رضوی تشکیل شده است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طرح تشدید نظارت بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی دامپزشکی خراسان رضوی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته با فعالیت ۱۱۶ گروه دامپزشکی و ۲۳۲ بازرس و کارشناس آغاز شده است که در این قالب تاکنون افزون بر ۱۱ هزار بازدید از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در استان انجام شده است.

اعلمی گفت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی، هیچگونه اغماضی در برخورد با متخلفان صورت نمی‌گیرد، به طوریکه در این مدت تاکنون ۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شده است.

او گفت: در همین چهارچوب تاکنون ۵۰ هزار قطعه از لاشه‌های طیور کشتارشده در استان نیز به دلیل غیربهداشتی بودن از چرخه مصرف حذف شده است و همچنین طی این مدت با نظارت دامپزشکی خراسان رضوی بیش از ۱۰ هزار تن گوشت مرغ و سه هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم رضوی اقدام به عرضه غیرمجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه و جگر می‌کنند، به طور جدی برخورد خواهد شد.

اعلمی گفت: گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی اهمیت دارد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار