استقبال مسافران نوروزی از بقعه متبرکه امامزاده سید محمود (ع)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۳۰ هزار زائر به بقعه متبرکه امامزاده سید محمود (ع) شهرستان کهگیلویه مشرف شدند.

حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار زائر به بقعه متبرکه امامزاده سید محمود (ع) شهرستان کهگیلویه مشرف شدند.
 
او می گوید: در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری برنامه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و قرآنی در بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام شهرستان کهگیلویه در طول ایام نوروز برگزار می‌شود.

نصیرالاسلامی گفت: در طول ایام نوروز در قالب خیمه معرفت طرح نوروزی آرامش بهاری، غرفه کودک و نوجوان، غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه فرزند آوری و جمعیت با حضور مبلغین بومی و غیر بومی فعال است.
 
به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، تقویت باور‌های اعتقادی، دینی و مذهبی و بهره برداری مطلوب از فضای معنوی بقاع متبرکه و امام‌زادگان را از جمله اهداف اجرایی طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه برشمرد.

او می گوید: استقبال زائرین از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری و شرکت در نماز جماعت یکی از ویژگی‌های مثبت و امیدوارکننده است که امیدواریم در مدت باقی مانده از ایام نوروز و در طول سال بستر و شرایطی فراهم شود که شاهد هر چه بیشتر این مهم باشیم و جا دارد از متولی و عالم فاضل و شخصیت برجسته و مردمی حضرت آیت الله آمیر احمد تقوی که با همت بلند و اراده‌ای مثال زدنی که در بیش از ۳ دهه با مشارکت آحاد مردم منطقه و فرامنطقه در ساخت و تکمیل بارگاه امام زاده سیدمحمود اهتمام ورزیدند یاد کنیم و بر روح بلند آن فقید سعید درود می‌فرستیم.

نصیرالاسلامی گفت: حضور کم سابقه زائرین از استان و استان‌های همجوار و حتی استان‌های دور دست در آستان مقدس امام زاده سیدمحمود این نوید را می‌دهد که ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی علی رغم وجود مشکلات و گرفتاری‌ها نسبت به انجام و توجه به باور‌های دینی و زیارت اماکن متبرکه و امام زادگان؛ مقید و معتقد هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.