نادری:

کاشت درختان غیر بومی در میانکاله اثرات منفی دارد

مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: با وجود هشدارهای صورت گرفته در مورد کاشت اکالیپتوس واکنشی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست دریافت نکرده ایم.

از روز پنج شنبه ١١ فروردین ١٤٠١ سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله عملیات کاشت نهال های اُکالیپتوس را آغاز کرد.

به گفته‌ی منابع محلی حدود ۱۰ هزار اصله نهال اُکالیپتوس کاشته شده و قرار است این تعداد نهال‌های کاشته شده به ۴۰ هزار اصله برسد.

مشاور رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: کاشت نهال‌های غیر بومی مانند اکالیپتوس در منطقه میانکاله نشان از عجله برای انجام این کار دارد کاشت گونه‌های غیر بومی در نقاط مختلف کشور اثرات منفی خود را بر جای گذاشته که از بارزترین نمونه‌های آن میتوان به کاشت گونه‌های کهور آمریکایی دشت‌های خوزستان اشاره کرد که پس از گذشت ۵ تا ۶ سال از این موضوع علاوه بر خشک شدن تمام نهال‌ها این اقدام باعث آسیب‌های زیست محیطی به آن منطقه شده است.

او گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست به عنوان متولی امر حفاظت از مناطق چهارگانه کشور استراتژی سکوت را پیش گرفته و با توجه به سخن رئیس محیط زیست مبنی بر ملغی بودن این عمل این اتفاق همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ی نادری با توجه به هشدار‌هایی که توسط فعالین محیط زیست و دوستداران طبیعت و اساتید دانشگاه رخ داد تاکنون واکنشی از سوی سازمان محیط زیست و منابع طبیعی دریافت نکرده‌ایم.

پیش‌تر نیز رئیس سازمان محیط زیست گفته بود پروژه پتروشیمی مازندران مجوز‌های لازم را نگرفته و در دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست در حال برسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
لطفاً پویش کشوری برای حفظ تالاب میانکاله راه‌اندازی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
سلام خدا قوت
درخت اکالیپتوسی که تالاب و آب‌های زیرزمینی را خشک می‌کند در کنار تالاب میانکاله به صورت گسترده کاشته شود؟! و مسئولان هم جلو این خرابکاری را نگیرند؟!

تمام مسئولینی که مرتبط با کاشت این درختان هستند یا در خواب غفلت هستند یا خائن.

به امید روزی که مردم با مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر مسئولینی را که در خواب فرو رفته‌اند بیدار نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تو نگاه این جوان میشه
کار و غیرت رو دید
تو روزگاری که همه بفکر پر کردن جیب مبارک هستن
و خسته از تعطیلات عید
دغدغه محیط زیست رو داره
آخرین اخبار