حمایت ۳ میلیارد دلاری امارات و عربستان از دولت مستعفی یمن

امارات و عربستان از تصمیم رئیس جمهور مستعفی یمن برای واگذاری اختیارات خود حمایت کرده و پیشنهاد مبالغ هنگفت پول به یمن را داده اند.

در پی اقدام منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن دربر کناری معاون خود و تشکیل شوراییی موسوم به شورای فرماندهی ریاست جمهوری، عربستان بر حمایت کامل خود از این شورا و نهاد‌های حامی آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، در بیانیه منتشر شده از سوی پادشاهی عربستان آمده است این کشور تصمیم دارد ابتدا دو میلیارد دلار به طور مشترک با امارات به بانک یمن بدهد. در مرحله دوم نیز این کشور ۶۰۰ میلیون دلار برای صندوق حمایت از خرید مشتقات نفتی و ۴۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه به یمن خواهد داد.

عربستان همچنین از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای تأمین مالی طرح بشردوستانه سازمان ملل متحد خبر داد و خواستار برگزاری کنفرانسی بین المللی برای جمع آوری کمک شد. این کشور همچنین از شورای فرماندهی ریاست جمهوری خواست تا مذاکرات با انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل آغاز کرده تا به یک راه حل سیاسی نهایی دست یابد.

گفتنی است، امروز منصور هادی، رئیس جمهور یمن با صدور فرمانی، علی محسن الاحمر معاون رئیس جمهوری یمن را از سمت خود برکنار کرد. همچنین وی اختیارات خود را به طور کامل به شورای رهبری ریاست جمهوری انتقال داد. پیش از این نیز رسانه‌ها از تصمیم عربستان برای برکنار کردن منصور هادی خبر داده بودند.

عربستان در سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، تجاوز نظامی خود به یمن را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامیده و باعث قحطی گسترده و بیماری در یمن شده است. اخیرا جنبش انصارالله با جملات خود به زیرساخت های کلیدی عربستان، این کشور را وادار به عقب گرد و مذاکره برای آتش بس کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
فعلا به نفت عربستان و امارات احتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا میخواد خیالش از نفت عربستان راحت باشه چون میخواد نفت روسیه رو تحریم کنه و میخواد عربستان تو تولید نفت کم نیاره
آخرین اخبار