مهار آتش سوزی تالاب بین المللی دورگه سنگی نقده

فرماندار نقده گفت: آتش سوزی تالاب بین المللی دورگه سنگی باتلاش عوامل آتش نشانی و نیرو‌های مردمی و محیط بانی، مهار شد.

محمد نوبخت نیا گفت: آتش سوزی در ساعت ۱۰:۳۰ شب در تالاب درگه سنگی اتفاق افتاده بود که بلافاصله اکیپ‌های آتش نشانی نقده و محمدیار به محل آتش سوزی اعزام شدند.

فرماندار نقده می گوید: علیرغم اینکه وزش باد شدید و شرایط نیزار تالاب، آآتش سوزی در این تالاب بین المللی شدت یافته بود ولی با تلاش چهار ساعته آتش نشانان، محیط بان ها و مردم منطقه زبانه های آتش ساعت دو بامداد امروز جمعه مهار شد.

به گفته وی این آتش سوزی باعث تخریب حدود ۱۲ هکتار از تالاب بین المللی شد و کارشناسان در حال بر آورد خسارات وارده به تالاب و موجودات زنده و پرندگان این زیستگاه هستند.

نوبخت نیا گفت: عامل انسانی باعث این اتفاق بوده و با جدیت موضوع پیگیری و فرد یا افراد دخیل در این آتش سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

تالاب درگه سنگی در منتهی الیه جنوبی دریاچه ارومیه در ۲۰ کیلومتری شهر نقده در گویش محلی به آن سِیران گُلی می‌گویند این تالاب دائمی بامساحت حوضه آبریز ۲۱۰۰ هکتار در ارتفاع ۱۲۸۰ متری ازسطح آب‌های آزاد واقع است.

شهرستان نقده دارای ۱۷ تالاب فصلی و دایمی است که سالانه میزبان هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی بوده و تالاب‌های درگه‌سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین‌المللی (کنوانسیون رامسر) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.