آمار معاملات هفتگی بورس تهران منتشر شد

همراه با رشد ۲۳ درصدی ارزش معاملات، تمام شاخص‌ها مثبت شدند

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۲۳.۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل به ۲۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید.

در طول هفته معاملاتی گذشته که از ۱۴ تا ۱۷ فروردین محاسبه می‌شود، شاخص کل بورس با ۲.۲۱ درصد افزایش به میزان ۳۱ هزار و ۶۳۷ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۴۳۲ هزار به یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با افزایش حدود ۳.۱۳ درصدی مواجه شد و به میزان ۱۱ هزار و ۴۴۴ واحد تغییر داشت. این شاخص از محدوده ۳۶۵ هزار و ۹۰۴ واحد به ۳۷۷ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

تمامی ۱۲ شاخص‌ بورس تهران در مدار صعودی قرار دارندمصطفی صفاری تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته ارزش معاملات برخلاف حجم و دفعات معاملات در تمامی بازار‌ها مثبت بوده که این نشان از این دارد که وضعیت بازار سرمایه بهتر شده و به علت اخبار مثبت و بودجه بسته شده برای این بازار، پول از سوی سپرده‌ها و بازار‌های موازی به سمت اوراق بهادار آمده است. همچنین تمامی شاخص‌های بورسی هفته گذشته را مثبت سپری کردند، اما شرکت‌های کوچک‌تر نسبت به لیدر‌های بورس وضعیت بهتری داشتند.

ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در هفته معاملاتی که گذشت با افزایش ۲۳.۲۱ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۲۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان به ۲۹ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۵۷ میلیارد و ۸۶۷ میلیون سهم به ۵۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم رسید که نسبت به هفته گذشته کاهش ۱۱.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

تمامی ۱۲ شاخص‌ بورس تهران در مدار صعودی قرار دارندآمار‌ها حاکی از آن است که ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، ۴۵.۱۰ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۹۹۷ میلیارد تومان به یک هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ارزش معاملات بازار مشتقه که شامل اوراق آتی، اختیار معاملات، اوراق تبعی و... می‌شود با افزایش ۷.۴۸ درصدی از ۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۵۵ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (etf) نیز با افزایش ۱۵.۳۳ درصدی از ۶ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان رسید.

تمامی ۱۲ شاخص‌ بورس تهران در مدار صعودی قرار دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار