رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

۸۵۰۰ قلم کالا مشمول کاهش قیمت می‌شود

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در مجموع ۱۲ هزار قلم کالا مشمول طرح درج قیمت همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده است که از این تعداد، هشت هزار و ۵۰۰ قلم کالا شامل کاهش قیمت می‌شود.

عباس تابش در بازدیداز  یک کارخانه محصولات نوشیدنی سنندج در خصوص آغاز مراحل طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده، گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد شفافیت لازم برای مردم و مصرف کننده بوده، ضمن اینکه هدف دوم نیز کاهش قیمت حاصل از بهینه سازی زنجیره توزیع است.

 

او گفت:اکنون بنگاه‌ها به صورت اختیاری می‌توانند اقدام به اجرای این طرح کنند، و در مرحله پنجم یعنی از اول اردیبهشت امسال، اجرای این طرح الزامی است و همه کالا‌های بسته‌بندی و سوپری در کشور مشمول درج قیمت همزمان تولید کننده و مصرف کننده می‌شوند.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در سفر به استان‌ها، پیگیر هستیم این اتفاق بیفتد، و تا کنون برای اجرای این طرح به صورت ارشادی پیش می‌رفتیم، اما با توجه به اینکه آموزش‌های لازم داده شده است و تمام بنگاه ها، شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده فروش‌ها آشنا به طرح هستند، با الزامی شدن آن، از این پس هرگونه عدم رعایت ضوابط ابلاغی دولت برای تامین و توزیع، به معنای عدم تمکین از سیاست‌های ابلاغی و اجرایی نظام تامین و توزیع خواهد بود و مشمول تعزیر است.

 

به گفته تابش: میانگین کاهش قیمت کالا‌های مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده ۴۰ درصد است  و  اصناف و شبکه‌های توزیع خرده فروش مکلف هستند به استناد ماده ۱۵ قانون نطام صنفی، قیمت مصرف کننده را روی قفسه فروش درج کنند و اجرای درج همزمان قیمت تولیدکننده و مصرف کننده نافی وظیفه قانونی برای درج روی قفسه نیست.

 

او می گوید: درج قیمت مصرف کننده روی کالا گذرا است و بعد از جا افتادن طرح برای مردم، قیمت مصرف کننده از روی کالا حذف و فقط قیمت تولیدکننده درج می‌شود، اما باید قیمت مصرف کننده روی قفسه فروش باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: به تمام واحد‌های تولیدی ابلاغ کردیم در کالا‌های مصرفی حداکثر، ۳۰ درصد قیمت تولید کننده می‌تواند افزایش یابد و اگر بیشتر باشد، اجحاف و تخلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.