اسامی ابربدهکاران بانکی در معرض دید عموم؛ اطلاعات هنوز کامل نیست

بانک‌ها در حال انتشار لیست اسامی ابربدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان خود هستند و طبق اعلام بانک مرکزی اسامی تمامی ابربدهکاران بانکی تا هفته آینده منتشر خواهد شد.

از شب گذشته تا کنون بسیاری از بانک ها از جمله ملی، مسکن، کشاورزی، پست بانک، صادرات ایران، تجارت، سپه، رفاه کارگران و صنعت و معدن لیست اسامی ابر بدهکاران خود را به منظورایجاد شفافیت در نظام بانکی، روی سایت های خود منتشر کرده اند.

آقای خاندوزی وزیر اقتصاد می گوید: اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی به غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه مهر و توسعه تعاون اعلام شده است.

این انتشار لیست بدهکاران در فضای مجازی با واکنش های مختلفی از جمله نقص در انتشار اطلاعات مواجه شده است. طبق نظرات افراد در صفحات فضای مجازی سوالات مبهمی هم در این خصوص ایجاد شده است.

لیست ابر بدهکاران بانکی ناقص منتشر شد///ابربهکارانی که دوباره تسهیلات گرفته اند! ///

نخستین بار موضوع افشای لیست اسامی ابر بدهکاران بانکی را سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی ۲۳ آبان ۱۴۰۰ مطرح کرد. او در توئیتی از بانک مرکزی در خواست کرد تا بانک ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یک بار لیست اسامی ابر بدهکاران بانکی خود را منتشر کنند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری مکلف شدند تا برای اطلاع عموم مشخصات تسهیلات گیرنده، توجیه بانک برای تخصیص منابع، مبلغ تسهیلات، میزان پرداخت، مانده بدهی، نرخ سود و نوع تضمین را اعلام کنند. اما بانک هایی که لیست های خود را منتشر کرده اند هیچ یک از شرایط اعلام شده وزیر اقتصاد را رعایت نکرده اند.

لیست ابر بدهکاران بانکی ناقص منتشر شد///ابربهکارانی که دوباره تسهیلات گرفته اند! ///

همانطور که در تصویر زیر  مشاهده می کنید، بانک های ملی، تجارت، مسکن، سپه، صنعت و معدن رفاه کارگران تنها نام اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و مدیران عامل آن ها اکتفا کردند و اطلاعاتی در خصوص مبلغ وام و سایر مشخصات دیگر منتشر نشده است.

لیست ابر بدهکارارن بانک رفاه کارگران

لیست اسامی ابر بدهکاران بانک تجارت

لیست اسامی ابر بدهکاران بانک ملی

بانک های کشاورزی و پست بانک هم که مبلغ وام را درج کرده بودند؛ اما زمان دریافت تسهیلات و وثایق دریافت شده و سایر اطلاعات را منتشر نکردند.

لیست اسامی ابر بدهکاران بانک کشاورزی

لیست ابر بدهکاران بانکی ناقص منتشر شد///ابربهکارانی که دوباره تسهیلات گرفته اند! ///

لیست اسامی ابر بدهکاران پست بانک
لیست اسامی ابر بدهکاران پست بانک

بیشتر بخوانید


لیست اسامی ابربدهکاران بانکی به صورت کامل منتشر نشد

برخی از کاربران فضای مجازی انتشار لیست اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را به این صورت قبول نداشتند و به گفته برخی از آن ها به صورت نصفه و نیمه شفافیت ایجاد کرده اند که به مراتب بدتر از شفاف نبودن است.

لیست ابر بدهکاران بانکی ناقص منتشر شد///ابربهکارانی که دوباره تسهیلات گرفته اند! ///

 

انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی از این جهت اهمیت دارد که بیش از ۸۰ درصد تامین مالی طرح ها و بنگاه ها را بانک تامین می کنند؛ بنابراین نظارت بر روند تامین مالی بانکی ضروری است چرا که این موضوع بدون نظارت بانک مرکزی می تواند موجب خلق پول و در نهایت افزایش میزان تورم شود. در ۲۸ دی ۱۴۰۰، رئیس جمهور در نشست خود با مدیران عامل بانک ها صراحتا اعلام کرده بود که بانک ها باید بر بدحساب ها سخت بگیرند و اسامی آن ها منتشر شود.

 در ۴ سال اخیر هیچ قانونی در زمینه افشای این اسامی در برنامه بودجه وجود نداشت تا اینکه تبصره ۱۶ قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ به این موضوع اختصاص پیدا کرد و طبق آن بانک مرکزی ملزم به افشای لیست اسامی تا هفته آینده شده است.

لیست ابر بدهکاران بانکی ناقص منتشر شد///ابربهکارانی که دوباره تسهیلات گرفته اند! ///

چگونگی افشاگری در نظام بانکی دستخوش سیاست است

آقای علی نظافتیان، دبیر کمیسیون حقوقی بانک ها و موسسات اعتباری می گوید: این اطلاعات بانکی معمولا دستاویز بحث ها و مجادلات گروه ها یا اشخاص مختلف سیاسی می شود و هیچگونه تاثیر مثبتی در وصول مطالبات معوق بانک ها از این ابر بدهکاران بانکی ندارد؛ اما ممکن است مرجع نظارتی را به نوعی از عملکرد بانک ها و تاثیرات در افکار عمومی حساس کند.

براساس اعلام بانک مرکزی افشای لیست اسامی ابر بدهکاران تنها به بانک های دولتی ختم نمی شود بلکه تمام بانک ها و موسسات اعتباری ملزم به انتشار این اسامی شده اند.

آقای محبوب صادقی، مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی می‌گوید: اجازه افشای اسامی افراد در قانون داده شده و بعد از این وصول مطالبات سهل‌تر خواهد شد. تمام بانک‌های دولتی، خصولتی و خصوصی مشمول این طرح شده اطلاعات تمام آن‌ها جمع‌آوری خواهد شد. هفته آینده گزارش اولیه انتشار ابر بدهکاران بانکی را برای تمام بانک‌ها منتشر خواهیم کرد.

به چه کسانی ابر بدهکاران بانکی گفته می شود؟

در تعریف وزارت اقتصاد از ابربدهکار بانکی، این واژه به افرادی اطلاق می‌شود که ۱۰ درصد از اندوخته بانک‌ها را در قالب تسهیلات دریافت کرده، در واقع دارنده تسهیلات کلان بانکی محسوب می‌شوند؛ بنابراین افرادی که تسهیلات کلان دریافت کرده‌اند، ولی اقساط آن را به بانک پرداخت نکنند، به عنوان ابربدهکار بانکی شناخته می‌شوند.  

آقای خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی می گوید:  یکی از مشکلات قدیمی این بود که چندین سال بخشی از منابع بانکی در دست عده ای از مشتریان بد حساب باقی می ماند و مانع دسترسی مردم به منابع بانکی می شد با دستور رئیس جمهور بانک های دولتی پیش قدم شدند اسامی بدهکاران بدحساب را افشا کنند تا برای تسویه بدهی ها ترغیب شوند.

به بدهکاران بانکی دوباره تسهیلات داده شده است!

بررسی ها از این لیست ها نشان می دهد که برخی از ابربدهکاران یکی از بانک های خصوصی که در سال ۹۸ به اتهام اخلال در نظام پولی و بانکی به میزان ١۵ هزار و ٧۵٣ میلیارد و ٢۶۶ میلیون و ۶١۵ هزار و ۴٢٨ تومان دستگیر شده بود؛ اما همچنان از طریق یکی از بانک ها مجدد به آن تسهیلات پرداخت شده است.

آقای کاووسی، کارشناس امور بانکی گفت: برخی از افراد بنا به سفارش مقامات و نمایندگان، تسهیلات به آن ها پرداخت شده است. شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که این فراد اگر به عنوان ابربدهکاران بانکی معرفی شوند بسیار به صرفه تر از آن است که بخواهند تسهیلات خود را بازپرداخت کنند.

شرکت های زیر مجموعه بانک ها شفاف نیستند

آقای مالک شریعتی، نماینده مجلس می گوید: یک ضعف قانونی در زمینه افشای لیست ابر بدهکاران بانکی وجود داشت به همین دلیل این موضوع به مجلس ورود کرد و در تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱  این قانون به تصویب رسید و حتی در بند ۲ این تبصره مجازاتی هم تعریف شده است.

 او گفت: شرکت های زیر مجموعه بانک ها در زمینه پرداخت حقوق و مزایا و پرداخت تسهیلات کلان شفاف نیستد. بخشی از این پرداختی ها در قالب وام های کلان تا ۷۰ برابر دریافتی یک نفر در ماه و سال پرداخت می شود با کارمزدهای بسیار پایین که عملا  هیچگونه دلیل قانونی برای آن وجود ندارد. این شفافیت کمک می کند که با فساد کمتری در زمینه نظام بانکی اتفاق بیفتد.

طبق اعلام بانک مرکزی تا هفته آینده لیست تمامی ابر بدهکاران بانکی منتشر خواهد شد؛ اما لازم به ذکر است که تنها افشای اسامی این افراد و یا میزان تسهیلات دریافتی و سایر اطلاعات کافی نیست بلکه نهادهای ناظر و قوه قضائیه باید با این افراد برخورد جدی داشته باشند با وصول این مطالبات تنها بخشی از مشکلات نظام بانکی مرتفع شود و این موضوع از ایجاد رانت و آشنابازی در اعطای تسهیلات کلان اقتصادی جلوگیری می کند.

گزارش از سارا فضلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت و بیچاره این زمانه
۱۸:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا با بانک تبانی نشود از وام های کلان خبری نیست من سال1375 میخواستم از بانک دویست هزار تومان وام ازدواج بگیرم تمام کارمندان تا مدارک را ندیدند تائیید نکردن پرداخت وام تائید نشد.با یکی از کارمندان هم سلام علیک کردم اسم اون هم در مدارک بعنوان آشتا نوشتند بعداز سه سال که خواستم تسویه کنم متوجه اسم او در پرونده شدم.
Iran (Islamic Republic of)
R-fakhr
۰۵:۴۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
این بازی دیگه چیه.این نامردا هرکدوم ک حداقل 3سال از وامشون گذشته باشه اگه چی خریده باشن قیمتش 10برابر نشده ک هنوز زورشون میاد پول بیت المال پس بدن.خجالتم واسه این ابر بدهکاران خوبه.....
-
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام . خوش بحالشون عجب وامی دریافت میکنند . ما برای وام 10 میلیونی مانده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
این ابر نامعلومان کیانند و چقدر به جبب مردم دستبرد زدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
گیرم ، اسمشون فهمیدیم، که چی ، پولا رو برگردونید ، مگه مدرسه اسم بچه ها رو زدید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
اسامی رو ناقص منتشر کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
چه کسی وام داده؟ آون رو اعدام کنید که بدون هیچ وثیقه ای وام داده؟ هر چند همه تون با هم هستید، فقط مردم رو مسخره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
میشه به ما هم همینطوری وام بدین؟!!!
خب انتشار لیست بدون برخورد با بدهکاران و اجبار کردن به بازپرداخت چه فایده ای داره؟
اون مدیر عامل و مقاماتی که سفارش میکنن که این وام ها همینطوری پرداخت بشه چرا بازخواست و از مقامشون برکنار نمیشن؟!!!
ما یه کشور اسلامی هستیم اما متأسفانه فساد در تمام سیستم اقتصادی و مقامات ما ریشه کرده و هیچ برخوردی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۴:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
تمام کشور در خدمت یک عده رانتی و خاص
مردم سپرده گذاری می کنند نزد بانک ها، بانک ها نیز تسهیلات می دهند به یک عده خاص
پول مردم به خاطر تورم در هر سال آب می ره
در عوض تسهیلات گیرنده های خاص با خرید دارایی ( کارخانه، کالای سرمایه ای و ... ) هر سال سرمایه هاشون چندین برابر می شه
به این روش بانک مرکزی و بانک های دولتی می گویند، حمایت از تولید
اگر صدای کسی هم در بیاد، اون تسهیلات گیرنده هست که با نرخ بالا بهش تسهیلات داده اند، قسط نمی دهد و می گوید بازار راکد هست لذا بهش تنفس بیشتری در قسط بدهند .
توی دادگاه هم که بری، رای به نفع تسهیلات گیرنده است .
حالا مردم بیچاره، هر سال سرمایه هاشون داره آب می ره
کی ناراضی هست، تسهیلات گیرنده
این هست روش عدالت اجتماعی در ایران
کل دارایی و سرمایه این افراد رانت خوار که تسهیلات گرفته و پس نمی دهند، از طریق بانک ها تامین شده
اگر بری سراقشون ، می گویند با تجارت بدست آورده اند .
اگر یک بانک با سپرده گذاری به مردم تسهیلات بدهند، با بانک تعطیل سپه ادغام می کنند ، چرا ؟ چون نباید به مردم تسهیلات داده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
فقط اینا نیستن ! مرحمت فرمایید اسامی راسای شعب بانک را هم اعلام نمایید ! چطوریه که هشت سال پیش بابت ۴۵هزار تومان از اقساط مشکوک الوصول وام قبلی بعدا وام دو میلیون تومانی رو سیستم شعب بانک تاییدیه پرداخت نمیداد !!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
من تعجبم چطور طرف ۱۰۰ میلیارد بدهکاره اسمش رو تو لیست سیاه نمیگذاشتن
من در دولت قبل ضامن داداش ۷۰ درصد پاسدار جانباز خودم با۶۰ ماه جبهه بودم وچون دخترش عروسی کرده بود وام وقسط زیاد داشت باک انصار سابق میدان امام ساری مازندران اگه داداش بیچاره من ۲ یا ۳ قسط رو نمیداد فورا هر روز بانکذانصار برام پیامک میداد اسم تو وداداشت در لبست سیاه بانک مرکزی هست
رفتم بارها با رئیس بانک انصار اونجا پیامکها رو نشون میدادم یک دادوبیداد میکردم میامدم دوسال این کار رو کرده بودن اعصاب برام نمیگذاشتن میگفتم بهشون ۳ هزار میلیارد خورده بودن در دولت قبل رو برید جلوش رو بگیرید نه واسه یک جانبازی که جونش رو داده تا شما ها پست ومقام گرفتید وحالا بجای اینکه در سختیها دستش رو بگیرید هر روز شیمیایی هم هست اعصابش رو با این پیامکها خراب میکنید حتی به بانک مذکزی اون دولت هم زنگ زدم چند بار با اونها جر وبحث کردم گفته بودم فوقش میخواهید لیاید منو بگیرید اشکال نداره باز به همه میگم بخاطر دفاع از حق یک رزمنده هست که شما بهش ظلم میکنید
چطور از این ابر بدهکاران پول رو نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
وای وای بدهکاران چقدر ترسیدن....‌الان میرن بدهی ها را واریز میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
ممنون که اسماشونو منتشر میکنید .دیگه میتونیم بفهمیم کی شیاده دیگه باهاش رفت و آمد نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
عدالت که نباشه یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بانک ها را دیدیم خب ببینید اینا را چه کسی داده وچرا پس نمیگیره از دو هزار تومان شارژ مردم درصدی بر میدارن اون وقت بدهکاران بانکی را به مردم نشان می دهند خب چکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
جز با همدستی سران نظام چنین فسادهایی اتفاق نمی افتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
یه وام بیشتر بهشون بدین که این وام قبلیو تسویه کنن.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام خدمت کاربران عزیز ، بنده یک روستایی و کارمندم که دیروز توسط اداره گاز شهرستان اسدآباد استان همدان بخاطر اینکه 260 هزار تومان پول گاز ندادم تهدید شدم که انشعاب گازم را قطع میکنن و موجبات آبرو ریزی تو روستا برایم می شوند . آنوقت چند صد نفر رو محترمانه اسمشان رو در لیست بدهکاران می نویسند و تا میگویند اطلاعاتشان کامل نیست ، بعدا اعلام میکنند . من بدبخت تو سن 13 سالگی رفتم برای این مملکت جنگیدم و خون دادم تا الان تهدید به آبرو ریزی بشم ، عجب اشتباهی کردیم برای حفظ قدرت چند نفر و چند خانواده تمام زندگی خودم رو خراب کردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دید عموم به چه پرپ می خورد ساذمانهای نطارتی که کلی حقوق بابت این شغل می گیرند باید جوابگو باشند و یا اساسا اگر کاری از دستشان برنمی اید حداقل بار مالی دولت را کم و سازمانها را منحل نمایند درضمن این وظیفه دادستان هست که بعنوان مدعی العموم وارد کارزار شود و حق ملت را به قیمت روز برگرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
حالا وضیفه قوه قضاییه شروع میشه ببینیم چه کار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
4تا اسم شرکت دادن اونم نصفه و نیمه.اسامی اصلی رو منتشر نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب اسامی را اعلام کردید .. که چه بشود ؟؟؟ مردم دیگر به آنها وام ندهند؟؟؟ یا بروند پول بیت المال را از آنها پس بگیرند ؟؟ شما چکاره هستید.؟؟ چرا وظیفه خودتان را انجام نمی دهید ؟؟ مگر بابت آن حقوق و مزایا .دریافت نمی کنید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب که چی اگه میشناسینشون اموالشان رو مصادره کنید مزایده بگذارین یه مشت اسم ردیف کردین که احتمالا وجود خارجی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اینه وضعیت بانکها حالا اگه یه بدبخت بخاد یه پنج تومانی وام بگیره همین بانکها جد وآباءش میارن جلو چیشش آخر سر هم باسود ودیرکرد یا مندازنش زندان یا خونه شو مصادره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خدایی مردم عادی بودن صد بار اعدامشان می کردید
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۲۳:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ایکاش ازاون وام کلان هم به مامی دادید،اسم خودم که هیچ اسم جدوآبادمارامنشرمی کردین که مثلا چی بشه.منشرکنیدوامهارابرمی دانند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چرا این همه وام به کسانی که نمی توانند پرداخت کنند داده اند مگر قانون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ع.ا.ق
۱۴:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
قانون هست، ولی برای من و شما
اینها همون هایی هستند که از طریق نماینده های مجلس، وزرا، رئیس جمهور و ... به بانک ها معرفی می شوند و با یک پوشه خالی بهشون تسهیلات پرداخت می کنند .
جالبه که کل دارایی هایی که بدست آورده اند با همین تسهیلات بوده.
پول این ها از کجا تامین شده، از سپرده های مردم
نارضای هم هستند و از بانک ها شکایت می کنند که با نرخ بالا بهشون تسهیلات داده اند، جالبتر این که با تروفند این که تولید می کنند، رای دادگاه به نفع همین افراد صادر می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
دیدن اسم یه مشت دزد شیاد دقیقا چه دردی را دوا می کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
آقا این همه شفافیت؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب تعدادی اسم منتشر شد که چی بشه ؟ اگر اراده و قدرت دارند وام ها را پس بگیرند . یک فرد عادی 5 میلیون وام می گرفت و تا چند قسط نمی داد فوری بسراغ حساب ضامن می رفتند و از آن برداشت می کردند یا وثیقه را تصاحب و بفروش می گذاشتند . حالا صد ها و هزاران میلیارد پول این مردم را عده ای با رانت گرفتند و دولت افتخار می کند که نام هایشان را منتشر کرده ؟ واقعا مسخره در مسخره است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دقيقا .
تازه اگر سوپر مولتي ابربدهكاران وابسته خودشون رو منتشر كنند دود از كله ملت بيچاره بلند ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اعلام لیست معنی نداره اونها را زندانی اموالشون را بلوکوبا قیمت پایین به افراد نیازمند فروخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مردم چی فرض کردید چند تا اسم که وجود خارجی هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بانک‌ها در حال انتشار ابربدهکاران بالای صد میلیارد تومان خود هستند

این یعنی اگر کسی از ۲۰ بانک و از هر کدوم ۹۹ میلیارد گرفته باشه (مجموعا ۱۹۸۰ میلیارد تومن) اسمش منتشر نمیشه؛ واقعا جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بله و از اين قبيل افراد كه ژن خوب دارند و از هر بانك 99 ميليارد وام گرفتند و اسم شون فاش نميشه خييييلي زياده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
این لیست ها واسه مردم نون و آب نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عکس طرفو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
که چی اینا باید درملع عام شلاق یا اعدام شن وگرنه این روش به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اولین قدم برکناری ومحاکمه روئسای تمام بانکها از خرد وکلان باید انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
تخم ابر بدهکار را هم نمیتونن بخوره // چون دستش به بالا بنده // یعنی کلاه گنده ها تو شرکتش سهیم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چند سال پیش یروز رفتم تو بانک صادرات // دیدم یه یخچال و یه لباسشویی داغون تو بانکه // اولش فک کردم این را برای جایزه کسانی که در قرض الحسنه حساب دارن و بصورت قرعه کشی میخوان بدن // بعدا که سوال کردم فهمیدم اینا مال یه ننه مرده ایی که قسطش را نتونسته بده و رفتن از تو خونه اش اوردن
ابر بدهکار را کسی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۵۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خب چه فایده به حال مریض مردم داره ؟؟ مردمی که برای گرفتن 5 میلیون وام قرض الحسنه صدبار باید بیان و برن و ضامن معرفی کنن تا شاید زودتر پرداخت بشه بهشون ؟؟انقلاب مستضعفینی که میگفتین اینه ؟؟

در اخرم به وزارت اقتصاد بگم که بهتره روی این خبر زیادی فیگور نگیره و ادای موفقیت رو در نیاره چون بیش از 98 درصد جمعیت کشوری که وزیرشه اصلا نمیتونن این عدد و ارقام رو بخونن چه برسه به اینکه بخوان درک کنن چه مبلغی از سرمایه ملی شون دست یه مشت اقا زاده اس :(
الانم میخوام برم یکی ازین عدد هارو به 600 میلیون تقسیم کنم ببینم میشه چند ادم:( ثبت شه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سیستم مدیریتی کشور از ریشه فاسد است و این دولت قدرت ریشه کن کردن اینها را ندارد چون مثل مریضی همه را درگیر کرده مگه میشه به جرم ۱۵هزار ملیارد بازداشت بشه بعد دوباره از بانکی دیگه وام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۳:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مصیبت بانکها مصیبت عظماست این از خشکسالی وتحریم خیلی بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
این ریخته گران چه کرده چه ریخته پاشی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اینا ک الکی و واسه دل خوش کنی مردم میگین...بگین با کدوم مسول بلند پایه مملکت فامیلن مهمش اینه
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۶:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
قتل انسانها تنها فیزیکی نیست به نوعی میتوان گفت همین ابر بدهکاران قاتلان مردم و اقتصادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خیلی از بدهکاران اصفهانی و متعلق به اصفهان هستند بسیار سخت است که بشود این پول ها را از آنها گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
مشهدي هم خيلي تو اينا هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب که چی شما که میدونین کی هستن چرا راست راست راه میرن خوب ازشون بگیرین بدون وثیقه وام دادین حالا لیست منتشر میکنین به چه درد ما میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
پول بدهکاران پس گرفته بشه بهتره یا اسامی اعلام بشه چون درد ملت دوا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
انتشار ليست هيچ خاصيتي كه نداشته باشد ، دست بعضي از روساي بانك را رو ميكند
هيچ ابر بدهكار بدون هماهنگي و موافقت رئيس بانك نميتواند تسهيلات بگيرد و از همه مهمتر تعويق داشته باشد بدون اينكه پيگيري شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
پول ها رو برگردانید. بدهکار را به مرجع قضایی معرفی کنید که هم مسئولیت داره و هم اختیارات. اینکه به مردم معرفی کنید و بدهکارها پول رو بر نگردونن. این فقط غصه مردم رو بیشتر میکنه. مردم نه مسئولیتی دارند و نه اختیاری برای برخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
یه لیست درست حسابی هم ندارن
پول ها رو که نمیتونید بگیرید حداقل نام و مبلغ رو درست بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
محمدمهدی مقدم منفرد خیلی جالبه قبلا هم اسمش منتشر شده بود الانم باز هست.نمیدونم چجوری هر سری این وام میگیره.بیا به ما هم بگو
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۳:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
100 میلیارد؟ ما شرکتهایی همین الان تو ایران داریم که تو یک سال دارن بالای 10 هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور وام میگیرن و برنمیگردونم. 100 میلیارد پول خورد حساب میشه برای این عزیزان. راست میگید دونه درشتارو اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اخه این لیست چه به درد ما میخوره تازه الان دوره زمونه یک طوری شده طرف براش اعتبار هم میشه میره فلان شرکت کار داره میگه ببین من همونم که هیچ کس زورش نمیرسه ازم پول بگیره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
معمولا روال واگذاری وام های بی برگشت و بدون تضمین به این شکل هست.
این جور وام ها توسط رییس شعبه و مسعول مربوطه بعد از برداشت کومیسیون خودشان (معمولا 20 30 درصد اصل وام) واریز میشود.به این خاطر هست که بانک ها تمایلی برای معرفی وام گیرنده و پیگیری برگشت این مبالغ ندارند یک جورایی پای خودشون هم گیر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
همه دزددددد الا ماشاالله عجب حکومتی و عجب عدالتی.شرم اوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
داداش از قبل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بعد از چندین ماه تازه یه لیست کاغذی که برای مردم عادی چه فایده؟ نه می شناسیم نه بدرد ما میخوره لیست وصول اختلاسها و ... و واریز به خزانه و تاثیرش در زندگی مردم و مجازات عاملان... اینها بدرد مردم میخوره و میشه گفت کار مفیدی کردید وگرنه صد تا لبست بده دوزار نمی ارزه..الان روحانی و دولتش چقدر بردند زیان زدند و... چی شد؟ یک توبیخ هم نشدند و به ریش منو شما می خندند
Iran (Islamic Republic of)
کورش اکبری
۱۲:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
با سلام-- هر چند این کار یک شجاعت است اما لطفا به چند سوال من یک مسئول یا اقتصاد دان، یا حقوقدان و ... پاسخ بده. 1- اعلام شرکتهای بدهکار بانکی که مبلغ بدهی هم معلوم نیست چه سودی داره؟ 2- در نهایت برای این بدهکاران چه اتفاقی می یفته؟ 3- راستی نمیشه اسامی کسانی را که بدون ظابطه و بدون در نظر قانون به این مفسدان اقتصادی وام دادند را هم اعلام کرد؟ 4- با پرسنل خاطی بانکها که به این راحتی زمینه این اخلال اقتصادی را فراهم کردند چه برخوردی میشه؟ 5- اعلام این اسامی برای ملت در آینده چه سودی داره؟ 6- آیا از این به بعد دیگر به این افراد یا افراد مشابه این طور وام داده نمیشه؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
فقط اعدام! تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اعدام خیلی از این بدهکاران به خاطر ورشکستگی تورم کارخانه نابود شده توان بازگشت پول ندارند بهتره همه رو به یک چشم نگاه نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خوب ما مردم دیدیم ، دیدیم برای ما گرفتن یک میلیون شده رویا و برخی چنان چپاول میکنند که نظام با بی حیایی تمام نامشان را نشر میدهد که چه را ثابت کند ؟اینکه انقلاب شد ، مملکت دست مافیا بیافتد ؟اینکه حکومت اسلامی سراسر رانت و تبعیض است ؟اینکه حکومت اسلامی راه را برای فاسدان باز گذاشته ؟اینکه حکومت اسلامی ترسوست و برای حفظ خود تن به هر تحقیری میدهد؟ما ملت برویم و حساب بانکها را وصول کنیم ،،،،،،وقاحت هم حدی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چه فایده!!!!!!!! چون هیچکاری بهشون ندارن ! جرات زندانی کردنشون هم ندارن. فقط داغ دل مردم رو تازه میکنن. همینو بس!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
پول برای ابر بدهکارها هست. ولی برای مردم بدخت و بیچاره میگن نیست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
برای یه وام بازنشستگی یه سه تومن چند سال قبل گرفتیم حالا برای یه وام 12 تومنی چند سال تقاضا میدم چقدر وام گرفتن برای بقیه راحته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مثلاالان اینا رو اعلام میکنید که مردم برن پولها رو برگردونن؟؟؟؟ جه فایده ا داره اعلام اسامی اینها
اینها نشان از بی عرضگی مسئولینه که نمیتونن یا نمیخان پولهایی که دادند رو پس بگیرند . غیر از این دو حالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خب این لیست منتشر بشه به چه درد ما میخوره وقتی که هیچ کاری باهاشون نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اعلام بدهکاران چه فایده ای داره محاکمه استردادطلب وبعدش اعدام بایدباشدوالی اسم بدردنمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
یعنی توکشوراسلامی ما بااین همه شهید وجانباز،میشه ،یامیتونن جلوی این همه دزدی،احتکارگراها،گرونفروشیا روبگیرن ،اینم خودش مثل جنگه ،الان ببینید میتونید جلوی این مشکلاتو بگیرید که خودشون دقیقا مثل مواد منفرجه دشمنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
واقعا واسه این عَدالت متاسفم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اسامی اون هایی که هزار میلیاردی گرفتن رو بگید، اینها که رقمی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر دانه درشتها را قدرت کنترل بود الان تورم خانمان سوز و و سفره افطار ملت که روز به روز کوچک و کچک تر میشود را شاهد نبودیم (شعار رانت خوارها همه چیز حق ما و برای ماست)؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بنده برای چند نفر ضامن شدم ، یکی دو قسط مونده عقب هر روز صبح اونقدر زنگ میزنن که دیونه ام کردن زندگی شده جهنم ؛ دستم رو داغ گذاشتم ضامن بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خب چه فایده برای عموم نان آب میشه واسه جوانی که نیاز وام اشتغال زایی داره عمرا وام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اونایی که دادن رو هم منتشر کنن که مقصر همو نان تا نباشد چیزکی وامی در کار نیست ، منو امثالهم وقتی برا ۵۰ تومن وام میریم با هزار بهانه از سر بازمون میکنن اما هزار هزار میلیارد میدن و ککشون نمی‌گزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ظاهرا تو این مملکت کسی جرات نداره از اینا حساب پس بگیره مسولین خوشگل گوگولی یه در صدی بدین به من ظرف یه ماه خفتشون میکنم از شون میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
انسان
۰۹:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام آقا بانک شهر بخاطر ضمانت اینجانب در خصوص وام یک کارگر بیچاره که پارسال هم اخراج شده و نتونسته اقساطشو بموقع بده هر ماه داره حسابی رو که حقوق منو به اون واریز میشه میبنده و میزاره تا من حقوق گرفتم تمام و کمال قسط ها رو از حقوقم برداشت میکنه بعد هم باید با خواهشو و التماس حسابمو باز کنن که چندر غاز بقیه حقوقمو بردارم حالا یکی به من بگه اولا میگن وام ها از این به بعد با اعتبار سنجی پرداخت میشه گناه من که ضامنم چیه که هر ماه منو بدهکار میکنن و اعتبار و آبرومو میبرن ثانیا این ابر بدهکاران که اکثرا هم مقروضند و شاید میلیاردها از اقساطشونو هنوز پرداخت نکردن رو چه جوری بهشون وام دادن همینجوری بدون ضامن و اگر ضامن دارن حتما یا ضامنشون گردن کلفته یا فیک بوده و اصلا وجود خارجی نداشته اگه سر من هرماه این بلارو میتونن بیارن حتما هر ماه این ابر بدهکاران طفلکی رو یک کتک سیر میزنن ولی خوب اینا پوستشون کلفته مثل گردن ضامناشون دیگه "خدا ناظره بر اعمال ما"
Sweden
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
نه شرقی نه غربی, جمهوری اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز
خداوند انتقام شما و امثالتان و ما را از این ظالمان بگیرد
خداوندا توشاهدی که افرادی با هزاران زحمت و دوندگی تسهیلات خرد می گیرند بسیار در عودت آن با عنایت کارمندان بانک در دریافت تضمین های محکم و چند لایه،صادق تر هستند از ابر بدهکاران که همان کارمند بانک جرات دریافت تضمین از او را نداشته و با احترام بسیار در بانکهای دولتی از جیب دولت می بخشد و به قوه قضائیه می گویند : حالا تو اگر مردشی برو پس بگیر من که به مراد خود رسیدم.
این است روال انباشته شدن تسهیلات ابر بدهکاران محترم در این کشور عزیز که با نهایت تاسف به نام دین تمام می شود.
Iran (Islamic Republic of)
گرفتار
۰۹:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
وقتی پس گرفتیدبعداعلام کنیدکه پس گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اگه تو مملکت قانون هست باید برای همه اجرا بشه چرا وقتی ما یه قسط واممون عقب بیفته هم حساب ضامنامون هم حساب خودمون رو میتونین مسدودکنین پیگیر ما بشین ولی اونی که 100 ملیارد گرفته چطوری همینطوری تو خیابونا داره میگرده به ریش منو توهم میخنده
Iran (Islamic Republic of)
استاد باشارماز
۰۸:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
حالا ما اسمشونو فهمیدیم، چه کار کنیم. قوه قضاییه با این دبدبه و کبکبه نمی تونه کاری بکنه، چه برسه به مردم عادی. این رو هم بگم که کسی که ابر بدهکار است از این چیزا نمی ترسه. نه از قانون نه ازانتشار اسامی و نه از خدا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اینا همش نمایشه! مگه قبل از اعلام اسامی قوه قضائیه یا خود بانکها نمیدونستن کی بهشون بهدکاره و نداده؟ چرا نرفتن دبنال پس گرفتن؟ تازه این اسامی کاملا سانسورشده است! مطمئن باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
من یک وام ۵ تومنی گرفتم یکم دیر پس دادم خواستن بندازنم زندان
بعد اینا رو فقط اسمشون رو میگید؟؟؟؟خخخخخ جالبه

مگه کیا هستن که فقط اسمشون رو میتونید بگید و اقدام نمیکنید واسه مصادره اموالشان؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
اگرزحمت بکشید راههای رسیدن به این مقام رو هم بگید ممنون میشیم (جانباز 70 درصد) خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
چه مشکلی حل میشه عزیزم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
این اقدام خوبی است ولی عقیم خواهد ماند چون فقط بانکهای دولتی این لیست را منتشر میکنند و بانکهای خصوصی به دلیل نیاز به جذب پول ثروتمندان تمکین نمی کنند و آنها بیشتر به فکر جلب اعتماد مراجعین هستند و با انتشار این اسامی اعتماد سرمایه گذاران به بانکهای خصوصی ازبین میرود بنابر این با این همه مشکلات با این بدهکاران بازهم به دلیل نفوذی که این بدهکاران در سیستم سیاسیون و دولت دارند ترجیح میدهند خودشان را دچار مشکل نکنند .بنابر این این اقدام هم مانند دیگر اقدامات دولتها مقطعی است مگر اینکه پشت این اقدام همت و جسارت و دیانت و عدالت خواهی باشدو ادامه دار باشد که در نهایت و در دراز مدت به نفع همه بانکها اعم از دولتی و خصوصی است اگر افراد پشت پرده و کاخ نشینان که انقلابمان را دزدیده اند بگذارند و یا تودهنی از غیرتمندان دولت انقلابی بخورند.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۷:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
بانک ها در این مملکت ام الفساد هستند
اسامی شرکت های کاغذی به چه درد مردم می خورد ؟
اسامی مالکین و اعضای هیئت مدیره آن ها را اعلام کنید تا خود مردم اموال آنها را شناسایی و به دولت معرفی کنند .
برای شناسایی اموال بدهکاران بانکی جایزه بگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
مشتري گرامي با سلام، نظر به عدم پرداخت اقساط در سررسيد مربوط به تسهيلات شماره دريافتي از شعبه بانک ملي ايران، نسبت به واريز اقساط، حداکثر ظرف مدت 10 روز اقدام فرماييد.
ساده ترين روش بازپرداخت تسهيلات در اولين شعبه ديجيتال بانک ملي
https://ivaapp.com/dl16
ممم هستم ماهی ۲۵۰ هزارتومان قسط ۱۰ میلیون وام گرفتم
بان پدر منو دراورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
عجب بخور بخوریه خدایی
آخرین اخبار