اسلواکی خرید پهپاد‌های ترکیه را در دستورکار دارد

وزیر دفاع اسلواکی اعلام کرد در حال مذاکره با ترکیه در خصوص خرید هواپیمای جنگی بدون سرنشین «بیرقدار» ساخت این کشور است.

اسلواکی از تمایل خود برای خرید پهپادهای تهاجمی ترکیه خبر داد.

بر این اساس، یارو ناد، وزیر دفاع اسلواکی این خبر را در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد و گفت مذاکرات با شرکت سازنده پهپاد‌های بیرقدار ترکیه در حال انجام است. هدف از خرید این هواپیما‌های بدون سرنشین، تقویت نیرو‌ی هوایی کشور است.

وزیر دفاع اسلواکی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «کار بر روی دستیابی به هواپیما‌های بدون سرنشین برای ارتش اسلواکی در حال پیشرفت است. گفت‌وگوی خوب امروز با آقای بایراکتار، مالک شرکت سازنده این پهپاد و گفتگو‌ها با سایر تولیدکنندگان ادامه دارد.»

هواپیمای جنگی بدون سرنشینی که اسلواکی خرید آن‌ها را مدنظر دارد، یک پهپاد با قابلیت پرواز در ارتفاع متوسط است که به منظور ارائه اطلاعات تاکتیکی، نظارت و شناسایی هدف به کار می‌رود.

پهپاد‌های «بایراکتار تی‌بی» یا همان بیرقدار، یک پهپاد رزمی در ارتفاع متوسط و ساخت ترکیه است که می‌تواند عملیات پرواز رزمی از راه دور یا به‌طور مستقل انجام دهد. این پهپاد توسط شرکت بایکار ساخته شده و برای نخستین بار در نیروی هوایی ترکیه به کار گرفته شد.بایراکتار (بایراکتار) به معنای «پرچمدار» است. توسعه پهپاد تا حد زیادی به سلجوق بایراکتار، داماد رجب طیب اردوغان نسبت داده شده‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار