سفر غیرمنتظره مقامات آمریکایی به تایوان

گروهی متشکل از شش قانونگذار آمریکایی به منظور اعلام حمایت خود از تایوان در برابر چین، در سفری از قبل اعلام نشده وارد تایوان شدند.

به گزارش رویترز، گروهی متشکل از شش قانونگذار آمریکایی از جمله باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا امروز پنجشنبه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد تایوان شدند.

آمریکا مهم ترین حامی بین المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان در برابر چین است. تایوان از حمایت مستمر دولت بایدن برخوردار است که همین امر روابط ضعیف چین و آمریکا را روز به روز تیره‌تر کرده است.

این گروه دو حزبی که صبح روز جمعه در سفر دو روزه خود با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان دیدار خواهند کرد، با هواپیمای نیروی هوایی آمریکا وارد فرودگاه سونگ شان در مرکز شهر تایپه شدند و مورد استقبال جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان قرار گرفتند.

خاویر چانگ، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه ای گفت: این دیدار نه تنها نشان دهنده حمایت دو حزبی آمریکا از تایوان است، بلکه ماهیت محکم روابط تایپه و واشنگتن را نیز نشان می دهد. دفتر ریاست جمهوری مشتاقانه منتظر ادامه تعمیق روابط بین دو کشور است. گفتگوها به صورت چهره به چهره و ادامه همکاری تلاشی برای کمک به صلح، ثبات، رفاه و توسعه جهانی و منطقه ای است.

منندز دموکرات از حامیان سرسخت تایوان است. او در فوریه لایحه‌ای را پیشنهاد داد که آمریکا را ملزم می‌کرد تا در مورد تغییر نام سفارت تایوان در واشنگتن به عنوان دفتر نمایندگی تایوان مذاکره کند.

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری خواه نیز در این سفر حضور دارد.

این در حالی است که ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست تا سفر تایوان را به تعویق نیندازد بلکه آن را لغو کند. پکن از این سفر به عنوان تحریک بدخواهانه آمریکا نام برد. ابتلای پلوسی به کرونا، نگرانی دیگر پکن درباره این سفر احتمالی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار