آفت پروانه برگ خوار سفید به جان جنگل های باشت افتاده است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: شیوع آفت پروانه برگ خوار سفید در ۲۰ هزار هکتار از جنگل‌های باشت در حال گسترش است.

حمید حسینی گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی‌های پی درپی، جنگل‌های بلوط این منطقه دچار خسارت و آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

او می گوید: امسال سطح شیوع آفت پروانه برگ خوار سفید در جنگل‌های باشت بیش از ۲۰ هزار هکتار بوده و این آفت در حال گسترش است.

حسینی با بیان اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید تهدید کننده جنگل‌های بلوط باشت است، گفت: در صورت کنترل نشدن این آفت، سطح شیوع و خسارات به ۴۰ درصد از جنگل‌ها این منطقه گسترش می یابد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت، امسال درختان بلوط مناطق چهار راه گشین، تلخاب بیدک، تلخاب میرعلی بخش، پنبه زار، نارگ موسی، تلچگاه، آبدگاه، ملیتم و کوه دهک دچار این آفت شده است.

او با بیان اینکه برای مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به بیش از ۴۰ میلیارد ریال نیاز است می گوید: پس از انجام مطالعات و پایش مناطق آلوده، چگونگی مقابله با آفت و کنترل بیماری اجرایی می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه پارسال ۱۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط باشت علیه آفت پروانه برگ خوار سفید سم پاشی شد گفت: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیانی برای موجودات و محیط زیست ندارد.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.