یادبود غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر گیلانی در رشت

گرامیداشت شاعر و پژوهشگر معاصر زنده یاد غلامرضا رحمدل امروز به صورت وبینار در دانشگاه گیلان برگزار شد.

منوچهر اکبری، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران امروز در آیین بزرگداشت استاد غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر معاصر که به صورت وبینار در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، گفت: عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس پایه شاعرانگی مرحوم رحمدل بود.

به گفته او، مهربانی، نرم‌خویی، آزادگی و آزاداندیشی در وجود دکتر رحمدل موج می‌زد و استادی ساده و بی پیرایه بود که خیرخواهی و اخلاص در عمل داشت.

این دوست و هم دانشگاهی زنده یاد رحمدل گفت: عاشورا، انقلاب و دفاع مقدس پایه‌های شاعرانگی استاد بود و معنا و پیام در اشعارش ظاهر نبود و بیشتر هدفش رساندن پیام در محتوا بود.

در این مراسم تعدادی از شاعران گیلانی به شعرخوانی پرداختند و در پایان از خانم کوشا، همسر مرحوم رحمدل تقدیر به عمل آمد.

مرحوم دکتر غلامرضا رحمدل شرفشادهی متولد سال ۱۳۳۰ در لاهیجان، استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده، پژوهشگر نام‌آشنای کشور و برگزیده دانشگاه گیلان در حوزه علوم انسانی بود که در سال ۱۳۸۸ درگذشت.

یادبود غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر گیلانی در رشت

او از شاعران و محققان برگزیده حوزه دفاع مقدس بود که سال‌ها در حوزه پژوهش و تحقیق فعالیت داشته است و دارای نخستین کرسی استادی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه گیلان بود و نوشته هایش علاوه بر چاپ در کتاب‌های مستقل، در نشریات معتبر کشور نیز منتشر شده است.

یادبود غلامرضا رحمدل، شاعر و پژوهشگر گیلانی در رشت

از دکتر رحمدل، آثار مختلفی در حوزه ادبیات فارسی، مجموعه‌های شعر، پژوهش‌های دینی و مذهبی، دفاع مقدس و عاشورا به چاپ رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.