بدعهدی آمریکا در ارسال تجهیزات نظامی به تایوان

براساس گزارش‌‎ها واشنگتن تنها ۱۶ درصد از قرارداد تسلیحاتی به تایپه را عملی کرده و هیچ یک از جنگنده‌های توافق شده را به این کشور نفرستاده است.

«دیفنس نیوز» با استناد به یک سند به دست آمده گزارش داد که آمریکا تنها حدود ۱۶ درصد از سفارش محموله نظامی تایوان به ارزش ۱۷ میلیارد دلار که در جولای ۲۰۱۹ به امضا رسید را عملی کرده است. واشنگتن هنوز هیچ یک از ۶۶ جت جنگنده اف-۱۶ را که ارزش آن ها ۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود، به این کشور نفرستاده است.

علاوه بر ارسال سلاح، آمریکا متعهد شده است که قطعات جایگزین برای سیستم پدافند موشکی پاتریوت، موشک‌های استینگر، سامانه‌های موشکی توپخانه متحرک، هویتزر، موشک‌های سطحی هارپون بلاک ۲ و موشک‌های اسلمر را به تایوان بفرستد.

با وجود اعتراضات شدید پکن، قرارداد خرید تسلیحات نظامی در ژوئیه ۲۰۱۹ بین آمریکا و تایوان منعقد شد. در آن زمان آمریکا مدعی شد که این سلاح‌ها را برای پاسخ به نیاز‌های دفاعی تایوان به این جزیره می‌فرستد. غیر از فروش سلاح، واشنگتن کشتی‌های جنگی خود را نیز به سواحل تایوان ارسال می‌کند.

واشنگتن اخیراً درباره حمله احتمالی چین به تایوان هشدار داده است. با این حال، چندین مقام ارشد آمریکایی تأکید کردند که آمریکا قرار نیست وارد درگیری مسلحانه با پکن شود. با وجود ادعای کاخ سفید مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورها، واشنگتن متعهد شده که هر آنچه در توان دارد در تجهیز نظامی تایوان به کار گیرد.

آمریکا همچنین سعی کرده تا در روابط چین با جزایر سلیمان مداخله کند. واشنگتن در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) چندین مقام بلندپایه کاخ سفید را به این جزایر فرستاد تا دولت را از امضای توافقنامه امنیتی با چین منع کند. با این حال، یک روز بعد، طرفین، این پیمان را نهایی و امضا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۲۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
اخرش امریکا از تایوان یه اکراین دیگه درست میکنه و به خاک سیاه مینشاندشان // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار