آمریکا: لغو تحریم‌های فرابرجامی ایران مشروط به رفع نگرانی‌های فرابرجامی ماست

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشروط به رسیدگی به نگرانی‌های فرابرجامی واشنگتن است.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) مدعی شد اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است، باید نگرانی‌های فراتر از توافق آمریکا را رفع کند.

به گزار رویترز این مقام آمریکایی اشاره آشکاری به حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم آمریکا کرد و در ادامه گفت: «علنی مذاکره نمی‌کنیم، اما اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های فراتر از برجام ما رسیدگی کند. در این حالت مطمئن هستیم که می‌توانیم خیلی سریع درباره برجام به تفاهم برسیم و اجرای مجدد این توافق را آغاز کنیم. ایران باید تصمیم بگیرد.»

او در ادامه مدعی شد: «در هر حالت از بازگشت به برجام، واشنگتن ابزار‌های قدرتمند خود را برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و حمایت این کشور از تروریسم و ​​گرو‌های نیابتی تروریستی و به‌ویژه برای مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ کرده و به طور تهاجمی از آن استفاده خواهد کرد.»

پیشتر از این «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های پیشین خود درباره توافقنامه هسته‌ای با ایران گفته بود: «ما بار‌ها این را تکرار کرده‌ایم که واشنگتن آماده بازگشت به برجام است. آمریکا برای هر گونه تلاش دیپلماتیک درباره حل و فصل مسائل خارج از برجام و پرونده هسته‌ای ایران به طور خاص آمادگی دارد.»

او همچنین مدعی شد تمامی گزینه‌ها مذاکرات هسته‌ای با ایران روی میز است و گفت: «هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای داشتیم، اما فعلاً در موقعیت متفاوتی قرار داریم. تمام سناریو‌های محتمل برای بازگشت متقابل و نیز عدم بازگشت به برجام را در دست داریم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بلوف میزنن هیچ غلطی نمیتونن بکنن
نترسید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۵۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این لعنتی ها فقط زبان زور می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمیدونم این مذاکره سرکاری کی تموم میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو گم شو.همش داری ایران را تحریم میکنی.اگر باهاتون توافق هم کنیم باز هم ایران را تحریم میکنی.آمریکا دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۰۰:۴۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا دشمن است! مار ممکنه پوست بندازه ولی ذاتش همونه... ولا غیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خجالت نکشین یه بارکی بگین شاه باید برگرده تا تحریما رو ورداریم
آخرین اخبار