مردم تشنه عدل علوی هستند

امام جمعه زنجان گفت: امروز پایه و اساس برخی از مشکلات در کشور، ریشه در کمرنگ بودن عدالت‌محوری دارد.

حجت السلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره موضوع مهم عدالت‌خواهی، گفت: عدالت و عدالت‌خواهی نباید فراموش شود و امروز مردم  تشنه عدل علوی هستند.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری سالروز تاسیس شورای انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل، می گوید: ریشه استبدادستیزی و مبارزه با ظلم که از اهداف ایجاد شورای انقلاب فرهنگی است، برخاسته از فرهنگ اسلام و قرآن است و به همین دلیل قدرت‌های غربی با این فرهنگ مخالف هستند.

او گفت: امروز بیش از ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان زندگی می‌کنند و بسیاری از دانشمندان و افرادی که از منطق بالایی برخوردارند، به دین مبین اسلام می‌پیوندند و همین موضوع موجب ترس استکبار جهانی است.

حجت السلام و المسلمین خاتمی همچنین ضمن اشاره به برکات شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از دلایل گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان این است که بتوانیم به تقوای الهی برسیم.

او گفت: این فرصتی طلایی است تا در این شب‌های پربرکت به خالق خود نزدیک شویم و این سه شب فرصتی است تا همه بتوانند از آن استفاده کرده و از پروردگار خود طلب مغفرت و رحمت کنند.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به سالروز حمله نظامی آمریکا بر طبس و شکست این کودتا، می گوید: نیرو‌های آمریکایی به گمان اینکه می‌توانند در طبس اغتشاش ایجاد کرده و از همین طریق ایران را قبضه کنند، به طبس حمله کردند، اما خداوند متعال همواره پشتیبان مسلمین بوده و هست و با طوفان شن، نقشه‌های آن‌ها را از بین برد.

نماینده، ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ما باید همواره دعا و مناجات را در زندگی خود جای دهیم، گفت: ما باید مشتری دائمی در خانه پروردگار باشیم و همواره به دعا و نیایش بپردازیم، نه فقط در هنگام مواجهه با مشکلات، زیرا ماهیت دعا، راز و نیاز با پروردگار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.