رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر دفاع چین:

همکاری‌های ۲۵ ساله با چین را براساس اعتماد سیاسی متقابل دنبال می‌کنیم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ظرفیت‌های ایران در حمل و نقل بین منطقه‌ای، امنیت انرژی و همکاری‌های زیرساختی منطقه‌ای، بستر‌های مناسب سرمایه‌گذاری هستند.

رئیس‌جمهور در دیدار ژنرال «ویو فنگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین گفت: روابط راهبردی با چین را فارغ از تحولات بین‌المللی و براساس اعتماد سیاسی متقابل دنبال می‌کنیم و اجرای موفق برنامه همکاری‌های جامع ۲۵ ساله در این راستا اولویت دارد.

بهمن ۱۳۹۴ رئیس جمهور چین به ایران آمد و در دیدار وی با رهبر انقلاب، دو کشور مناسباتشان را به سطح مشارکت جامع راهبردی ارتقا دادند که منجر به تنظیم توافقی مشهور به قرارداد ۲۵ ساله شد.

۱۲ شهریور ۱۳۹۸ نشریه پترولیوم اکونومیست با انتشار جزئیاتی از متن توافق مدعی سرازیر شدن سرمایه‌ای معادل حدود ۴۰۰ میلیارد دلار (البته در قالب «یوانِ چین» و نه دلار) به بخش‌های اقتصادی ایران توسط چینی‌ها شد. رقمی که تقسیم آن بر ۲۵ سال، معادل سرمایه‌گذاری ماهانه ۱.۳ میلیارد دلاری در اقتصاد ایران است. این میزان سرمایه‌گذاری خارجی آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند.

اما حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند با نقض برجام ایران را تحت شدیدترین فشارها قرار دهند اما امروز رسما اعتراف می‌کنند که در اعمال فشار حداکثری به ایران شکست مفتضحانه‌ای خورده‌اند.

ژنرال «ویو فنگ» وزیر دفاع جمهوری خلق چین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش برای حجت‌الاسلام رئیسی گفت: تقویت روابط بین ایران و چین همواره و بخصوص در شرایط بحرانی و ناآرام کنونی جهان برای منطقه و جهان امنیت‌آفرین است.

وزیر دفاع جمهوری خلق چین افزود: ایران و چین می‌توانند در همه مسائل جهانی با یکدیگر همکاری داشته و به توسعه صلح و آرامش در جهان کمک کنند.

ژنرال ویو فنگ گفت: یکجانبه‌گرایی مانع رشد اقتصادی پایدار جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی وپیمانکاری چیشد ؟؟ این طرح خودش پاسخ گوی بیشتر خواسته های قشر عظیم کارگرهای شرکتی حجمی وپیمانکاری وغیره هست. چرا کسی کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای رئیسی ، تلاشهای و نیات خیر شما برای رفع مشکلات کشور در مسیر درست و البته قابل ستایش است لیکن کفاف حل مشکلات را نمیدهد به نظرم نه شما و نه هیچیک از روسای قبلی جمهور اگر سکان دار دولت بودند توان رفع مشکلات فعلی کشور حدافل در کوتاه مدت را ندارند وجود افراد نا کارآمد با افکار و تعلیمات فسیل شده دوره قجری و نیز جاسوسانی که در تمام ارکان گوناگون دولت و در لباس نفاق همواره در تصمیمات مهم و اساسی کشور نقش کلیدی و خیانت‌بار داشته و همواره در کنار افراد ناکارآمد دولتی هدایت انها به سمت نقطه دلخواه رژیمهای مثل بریتانیا را بر عهده دارند نمیگذارند این کشور روی پیشرف و آسایش را ببیند لذا تا این افراد در درون دولت بر سر کارند و تا این جاسوسان ارثیه جاسوسی را به فرزنداتش در درون دولت انتقال میدهند حتی اگر روزی به فرض محال امثال سردار سلیمانی هم سکان دولت را در دست بگیرد آش همان آش است و کاسه همان کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک کشور ضعیف همیشه محتاج یک قدرت قوی تر از خود برای بقا هست. انشالله این قرارداد به نفع مردم باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
نوکر آمریکا - نوکر روس - نوکر چین - جهان سوم یعنی همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
نوکر چین بودن سگش شرف داره به نوکر آمریقای آدم کش ملعون بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این تفکر همیشه سومی ، راستی شما چند سالته ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا حالا خو سودی ندیدیم از دولت و تصمیماش
بعیدم هست کاری انجام بدن فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۱:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همکاری‌های ۲۵ ساله با چین را براساس اعتماد سیاسی متقابل دنبال می‌کنیم..
بله هدف تحریم و جبر علیه ملت هست که با تصمیمات غلط شما واردات خودروی ایمن و کم مصرف از دیگر کشورها ممنوع باشه اما هر خودروی بنجل مسخره ی چینی وارداتش آزاد!!!
تو خودرو و لوازم خانگی خوب خارجی ملت رو تحریم کردید و حالا نوبت گوشی های بالای ۶۰۰ دلار شده تا به جاش گوشی های مسخره ی چینی وارد بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
درد شما خودرو و گوشی تیست . درد شما اون کشور های مقابله ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای رئیسی محترم ۲۵ سال دیگه احتمالا" آن دنیایی بهشت ویا جهنمش معلوم نیست خودت بهتر میدونی کجایی ، فقط بیچاره مردم آن زمان که باید با اجازه چین و روسیه مکار ارتزاق کنند .
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
قرداد 25 ساله را هر چه زودتر اجرا کنید. بنده به نوبه خود راضی هستم شهر ما را به چین بسپارید یقین می دانم از مدیریت وزرای بی عرضه شما خیلی منظم تر و با قاعده تر و با رعایت حقوق مردم خواهد بود. حداقل چیزی که برای این متصور هستم قابل پیش بینی بودن آینده است که از سردرگمی فعلی بسیار بهتر است...
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۸:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه بخوایم اینطوری فکر کنیم امریکایی ها از چینی ها خیلی بهترند ولی در مورد مدیریت مسئولان ایران باهات کاملا موافقم افتضاح تر از قوم مغولند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید از متحدان اصلی چین باشیم در غیر اینصورت بازهم در تله کشور های غربی میوفتیم و اقتصاد ایران برای همیشه تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب
چندساله در تور چین و روسیه هستیم در این چندسال تحریم چه کارکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هنوز نه در تور ما هستند و نه در تورسان هستیم فعلا این قرارداد بیست و پنج ساله رونق نگرفته است.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چین تجارتی تریلیون دلاری دارد و ایران میتواند سهمی از این تجارت و ترانزیت بزرگ را در تور خود قرار دهد.
با توجه به موقعیت راهبردی و ژیو استراتژیک ایران و سواحل فراوان در جنوب و شمال و نیروی کار و دانشگاهی فراوان ،قطعا ایران عزیز ما میتواند سهم بزرگی از این تولید و تجارت و ترانزیت را به دست بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چین شتابان به سوی قدرت برتر جهان می‌شتابد و چندان دور نیست که شگفتانه های فراوانی را در این قرن شاهد باشیم که اقتصاد جهان در دست چین است و نه غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تولید حمل و نقل ریلی پیشرفته و تولید خودرو پیشرفته و صنایع الکترونیک و مخابرات پیشرفته و همچنین کشاورزی پیشرفته و....... در واقع نیازهای ضروری ایران از کشور چین می تواند باشد که با قرار دادهای برد و برد قابل اجرا است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
همکاری با کشور یک و نیم ملیاردی و رو به رشد چین قطعا برای ایران و چین خوب و یک همکاری راهبردی برای دو کشور شرقی مهم در آسیا است.
چین برای تثبیت ابرقدرتیش و ایران برای شتاب در رشد و توسعه خود به دانش و فناوری های همدیگر نیاز دارند ،چین و ایران با تولید مشترک می‌توانند از خاک همدیگر صادرات و در خاک همدیگر تولید گسترده داشته باشند و همکاری کنند ایران با توجه به موقعیتش میتواند به هاب تولید و صادرات مشترک با چین تبدیل شود.
چین قطعا بزودی زود ابرقدرت جهان خواهد شد و آنانکه از همکاری با این ابر قدرت غافل بوده اند حتما بازنده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره. یه ویروس دیگه میسازه میندازه تو ایران . همه رومیکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

حکمت اول نهج‌البلاغه:
در فتنه ها چون شتر دو ساله باش ،
نه توانی که با آن بار برند،
نه سینه ای که از آن شير دوشند ،

پ ، ن ،
راه شکست بی بنیان :

قرآن کریم :
وانتظرو إنا معکم منتظران،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حال این فتنه نیست همکاری است
آخرین اخبار