اعلام میزان فطریه بر اساس قیمت گندم

آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان میزان فطریه را اعلام کرد.

دفتر آیت الله مظاهری در اطلاعیه‌ای میزان زکات فطره براساس قیمت گندم را حدود ۴۰ هزار تومان برای هر نفر اعلام کرد.

بر اساس نظر این مرجع تقلید در خصوص زکات فطره و کفّاره، میزان زکات فطرۀ مکلّفینی که فقیر نیستند، برای خودشان و اشخاص تحت تکفّل، به‌ازای هر نفر، تقریباً سه کیلوگرم گندم یا جو یا خرما یا برنج و مانند آن است که باید به مستحق بدهند و اگر پول یکی از این‌ها را هم بر اساس قیمت رایج محلّ زندگی خود بپردازند کافی است. باین مبلغ برای گندم در اغلب مناطق کشور حدود ۴۰ هزار تومان برآورد شده است.

کفّارۀ افطار غیر عمدی روزه، به ازای هر روزه، حدود ۷۵۰ گرم طعام نظیر گندم یا پول آن است و کفّارۀ عمدی افطار روزه، به‌ازای هر روزه، شصت برابر آن است.

خرید سایر نیازمندی‌های متعارف فقرا، شامل خوراکی و غیر خوراکی، با مبالغ زکات فطره یا با مبالغ کفّاره و تحویل به آنان جایز است و نیز انتقال مبالغ زکات فطره یا کفّاره به حساب آنان مانعی ندارد و لازم نیست عین پول به آن‌ها پرداخت شود.

زکات فطرۀ کسانی که در شب عید فطر مهمان هستند یا افرادی نظیر کارگران، کارمندان و سربازان که در محلّ کارشان غذای روزانه به آن‌ها داده می‌شود، بر عهدۀ خودشان می‌باشد.

کسی که نماز عید فطر می‏‌خواند، مستحب است زکات فطره را پیش از نماز عید بدهد و اگر نماز عید نمی‏خواند، می‏تواند ادای فطریه را تا ظهر عید به تأخیر اندازد.

از این رو همه امامزادگان استان اصفهان این آمادگی را دارند که محل تجمع راهپیمایی روز جهانی قدس باشند. میزبان قدوم همه شهروندان عزیز خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتو الکی معطلل نکن ..مردم ندارند...حال مردم خوب نیست