طرح استارت آپ زنبورداری خانگی- دانش آموز زنبوردار اجرا می‌شود

طرح استارت آپ (شرکت نوپا) زنبورداری خانگی- دانش آموز زنبوردار، برای اولین بار در کشور به صورت آزمایشی در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

حاتمی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طرح زنبورداری خانگی- دانش آموز زنبوردار دربخش فناوری‌های سبز دومین جشنواره ملی آب به عنوان طرح برتر دانشجویی انتخاب شده و این طرح به عنوان یکی از ۳ طرح برگزیده کشور است که قرار است توسط عرب دانشجوی دکترای زنبورعسل از دانشگاه تهران در خراسان جنوبی به صورت آزمایشی اجرا شود.

او گفت: این طرح قرار بود در سال ۱۳۹۹ اجرایی شود که به دلیل شرایط کرونایی اجرا نشد و امسال با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و سازمان دانش آموزی بیرجند اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

حاتمی گفت: این طرح قرار است در ابتدا با مشارکت ۳۰ نفر از دانش آموزان دوره متوسطه اول برگزار و دوره‌های آموزشی تئوری و عملی آن با هدف تصمیم بر تغییر نسل و تغییر رویکرد از سیستم زنبورداری سنتی به زنبورداری نوین و اقتصادی برگزار شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یکی از چالش‌های اصلی محیط زیست را انقراض گونه‌های گیاهی مرتبط عنوان کرد و گفت: انقراض گونه‌های گیاهی تبعات گسترده‌ای به همراه خواهد داشت که بسترساز چالش‌های محیط زیستی گسترده تری از جمله فرسایش خاک و سیلاب  خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار