اقتصاد مقاومتی باید درون زا، برون گرا، دانش بنیان و عدالت محور باشد

رییس حوزه قضایی رابُر گفت: بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید توجه داشت که این اقتصاد باید درون زا، برون گرا، دانش بنیان و عدالت محور باشد.

منصور بلاغی در اولین جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی، ستاد اقامه نماز و امر به معروف ونهی ازمنکر شهرستان رابُر که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی، فرمانده انتظامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی وسایر اعضاء برگزار شد، گفت: تبیین سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که باید به موضوع تولید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و در این رابطه تولیدی مد نظرمقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که مبتنی بر مبانی اقتصاد مقاومتی باشد.

او بر حمایت مسئولین شهرستان رابر از تولید بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۲سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در ۲۳ بند تبیین کرده و به سه قوا ابلاغ نموده اند و قوای مجریه، قضاییه و مقننه موظف هستند که در راستای این سیاست‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث روزه خواری ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید با تشکیل کارگروه‌هایی متشکل از اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانش آموزان نخبه که بتوانند درفضای مجازی تولید محتوا کنند، اقدامات پیشگیرانه انجام دهد.

بلاغی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی پیشگیری را بر برخورد ارجح می‌داند،گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در مواقع ضروری با قاطعیت و بدون هیچ وقفه‌ای با بی نظمی برخورد می‌کنند.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها راجع به ترویج مکتب شهید سلیمانی پیشنهاداتی ارائه داد وافزود: می‌طلبد در رابر زادگاه سردار دل‌ها کارگروه‌هایی تشکیل شود که در راستای ترویج مکتب سپهبد شهید سلیمانی فعالیت داشته باشند.

به گفته رییس حوزه قضایی شهرستان رابُر: رؤسای ادارات شهرستان باید با الگو برداری از نحوه مدیریت سردار دل‌ها در دوران حیات، مکتب آن شهید والامقام را در تمامی حوزه‌ها پیاده سازی نمایند.

بلاغی نیز به افسار گسیختگی فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم در فضای مجازی با ایجاد اتاق فکر، استفاده ازظرفیت‌های نخبگان و توسعه مشارکت رسانه ها؛ زمینه توسعه و ترویج فرهنگ دینی را فراهم آوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.