معرفی کتاب؛

عاقبت گوش دادن به حرف‌های اشتباه را در «کش بازی» بخوانید

کتاب «کش بازی» برای دومین بار در انتشارات سروش منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «کش بازی» از مجموعه آدامسی‌ها نوشته زینب علیزاده‌لوشابی منتشرشد.

مهرانه جندقی تصویرگری کتاب را به عهده داشت. گروه سنی ب مخاطبان کتاب هستند. در کتاب «آدامسی» که یک مجموعه چند جلدی است با چهار شخصیت اصلی به نام‌های «نعنایی»، «زنجبیلی»، «بادکنکی» و «آتشی» مواجه هستیم. دو شخصیت دکتر موزی و توت فرنگی در برخی از جلد‌ها حضور دارند.

داستان «کش بازی» به کودکان آموزش می‌دهد که به حرف‌های اشتباه دوستان و اطرافیانشان گوش نکنند. دست به کار‌های خطرناک نزنند. داستان درباره توت فرنگی است که تازه به شهر آدامسی‌ها وارد می‌شود. دکتر موزی به بقیه آدامس‌ها توصیه می‌کند که مراقب توت فرنگی باشند و با او بازی کنند، اما توت فرنگی به حرف‌های اشتباه بقیه آدامس‌ها گوش می‌کند و کار‌های خطرناکی انجام می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«آدامسی‌های عجیب و غریب
آن‌ها از آدامس درست شده‌اند و همین مسئله دنیایشان و نیز نیاز‌ها و گاه موقعیت‌هایی را که در آن قرار می‌گیرند متفاوت می‌سازد. دنیای آدامسی‌ها یک دنیای فانتزی است که در برخی موارد متفاوت از دنیای ما آدم‌ها است و برخی قواعد و قوانین و حتی بازی‌های مخصوص و متناسب با خودشان را دارند. برای نمونه آن‌ها وقتی در گرما باشند بدنشان شُل و وقتی در سرما یا در آب قرار بگیرند، سفت می‌شوند؛ آن‌وقت باید داخل دستگاهی به اسم ورزونک بروند. ورزونک دستگاهی است که آدامسی‌ها را ورز می‌دهد تا به شکل اولشان دربیایند. آدامسی‌ها هرکدامشان ویژگی مخصوص به خود دارند. مثلاً آتشی وقتی عصبانی شود موهایش آتش می‌گیرد و آن‌وقت دوستانش باید با کپسول آبی که روی پشتش هست آتش را خاموش کنند یا بادکنکی وقتی هیجان زده است پرباد می‌شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار