پرداخت تسهیلات به تنهایی برای ایجاد اشتغال کافی نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تامین مالی، زیرساخت، مسائل حقوقی، فناوری و بازاریابی فروش مسائل مهم در زمینه ایجاد اشتغال هستند.

فلاحتی با بیان اینکه در گذشته دولت‌ها تسهیلات را به شکل‌های مختلف برای ایجاد اشتغال توزیع می‌کردند گفت: با وجود اینکه تسهیلات زیادی در این زمینه پرداخت شد، اما متاسفانه شاهد ایجاد اشتغال مناسبی نبودیم. با بررسی‌هایی که صورت گرفت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح زیست بوم ملی اشتغال رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: اگر می‌خواهیم اشتغال محقق شود باید یک واحد کارگاهی تمام مؤلفه‌هایی که در تولید اثر دارد را ایجاد کند.

به گفته او تامین مالی، زیرساخت، مسائل حقوقی، فناوری و بازاریابی فروش پنج مؤلفه‌ای هستند که در زمینه ایجاد اشتغال باید به آن‌ها توجه شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه اگر تمامی این مؤلفه وجود داشته باشد، خروجی آن اشتغال می‌شود، گفت: در گذشته دولت فقط به مبحث تامین مالی می‌پرداخت و به زوایای دیگر توجه‌ای نمی‌کرد و همین عامل باعث عدم ایجاد اشتغال مناسب در سطح کشور می‌شد.

او ادامه داد: وجود زیرساخت هایی، چون آب، برق، گاز، زمین، توجه به بیمه کارگران، مالیات واحد تولیدی و فناوری‌های مورد نیاز و در نهایت بازار هدف و فروش مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

محمدرضا فلاحتی گفت: نیروی انسانی که قصد شاغل شدن در یک واحد تولیدی را دارد از سوی مراکز کاریابی شناسایی شده و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی نیز آموزش‌های لازم را به او می‌دهند تا برای اشتغال آماده باشد.

او سپس به طرح جوارکارگاهی اشاره کرد و گفت: در این طرح افراد در کارگاه‌ها از سوی افراد با تجربه و یا مربیان متخصص مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند و سپس در واحد‌های تولیدی مشغول به فعالیت می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار