رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور ترکیه:

همه تلاشمان را برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به کار بگیریم

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: لازم است با کمک کشور‌های اسلامی همه تلاش خود را برای متوقف کردن حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به کار بگیریم.

رئیس جمهور کشورمان در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به وی و ملت دوست و همسایه ترکیه گفت:سیاست جمهوری اسلامی ارتقای معنادار روابط همه جانبه با کشور‌های منطقه بخصوص ترکیه است.

بنا به آمار اتاق مشترک ایران و ترکیه، حجم تجارت دو کشور از ۲۱ میلیارد دلار در سال‌های گذشته تا سال ۲۰۲۱ یا سال ۱۴۰۰ به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.

مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه دوم اردیبهشت در این باره گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن زیاد شده، اما قانع کننده نیست.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با غیرقابل قبول توصیف کردن رخداد‌های اخیر در فلسطین، گفت: ضرورت دارد با مساعی کشور‌های اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف بین‌المللی همه تلاش خود را برای متوقف کردن حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به کار بگیریم.

 رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک عید سعید فطر به رئیس جمهور و مردم کشورمان گفت: امیدوارم این عید برای کل جهان اسلام مایه سلامتی، رفاه و شادی باشد.

رجب طیب اردوغان با ابراز تمایل به سفر به تهران خاطرنشان کرد: ترکیه علاقه‌مند است در این سفر درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز انجام هماهنگی برای پیشبرد روابط دوجانبه و بین‌المللی، به خصوص افزایش حجم تجارت با جمهوری اسلامی ایران گفتگو و رایزنی داشته باشد.

پیش‌تر قرار بود رئیس جمهور ترکیه زمستان پارسال به ایران سفر کند، اما این سفر بنا به دلایلی به تعویق افتاده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در این مورد گفته بود تاریخ دقیقی برای سفر آقای اردوغان مشخص نشده، اما این سفر در دستور کار است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین ۲۲ فروردین امسال در پاسخ به سوالی درباره تعویق سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به ایران بعد از سفر رئیس جمهوری اسرائیل به این کشور و همچنین سفر اردوغان به عربستان در پایان مبارک رمضان گفت: در طول مدت‌های طولانی روابطمان هیچ گاه روابطی بهتر از روابط ما با کشوری، چون ترکیه نبوده و ما امن‌ترین و باثبات‌ترین مرز را در یکصد سال گذشته بین دو کشور تجربه کردیم، ضمن اینکه سفر آقای اردوغان به ایران نیز در تاریخ مقرر انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کار یه جایی رسیده که رجب مارمولک شده بهترین دوست ایران
آخرین اخبار