سنجاب‌های ایرانی به خانه بازگشتند

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: سنجاب های ایرانی از دست سودجویان نجات یافتند و به جنگل‌های بلوط زاگرس بازگردانده شدند.

خالد بایزیدی گفت: یک ماه قبل ۳۲ بطانه سنجاب که بیشتر آن‌ها شیرخوار بودند از دست سود جویان نجات یافتند و امروز شش بطانه سنجاب که توانایی زندگی در طبیعت را داشتند در جنگل های سردشت رها شدند و بقیه نیز به تدریج در جنگل‌های سردشت ر‌ها سازی می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: علاوه برسنجاب ایرانی گونه‌های دیگری از حیوانات وحشی هم در معرض انقراض قرار دارند.

سنجاب ایرانی گونه‌ای از جوندگان است که در جنگل‌های بلوط زاگرس زندگی می کند و معمولاً درختان بلند و کهنسال بلوط را به درختان کوتاه و پرشاخ و برگ برای زندگی ترجیح می‌دهد.

سنجاب ایرانی از گونه‌های مهم جنگل‌های زاگرس است و نقش بارزی در حفظ اکوسیستم این منطقه دارد. این گونه جانوری، شاخص سلامت جنگل‌های بلوط است، یعنی در هر جایی که این سنجاب وجود داشته باشد آن جنگل از سلامت کامل برخوردار است.

زاگرس از سردشت در استان آذربایجان غربی تا استان‌های چهار محال و بختیاری، ایلام، کردستان و کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و فارس با ۱۴۰۰ کیلومتر طول و ۵۰۰ کیلومتر عرض، غرب ایران را در بر گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.