آغاز ثبت‌نام حج تمتع/فقط افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف می‌شوند

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: ظرفیت پذیرش زائران در استان به یک سوم کاهش یافته است.

شاهین مطیع حق شناس گفت: روند ثبت‌نام قطعی زائران حج تمتع سال جاری از استان آذربایجان غربی از امروز 18 اردیبهشت از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود که با توجه به محدودیت عربستان، افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف می‌شوند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی می گوید:  متولدین ۱۰ تیرماه سال ۱۳۳۶ و بعد از آن امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری و تشرف به سرزمین وحی را دارندکه البته مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند، در غیر این صورت، ثبت‌نام آن‌ها ابطال خواهد شد.

‌وی تاکید کرد: گذرنامه زائران خانه خدا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد؛ به طوری که گذرنامه همه مشمولان حج تمتع باید حداقل تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ معتبر باشد.

حق شناس تکمیل روند واکسیناسیون را نیز از دیگر شرایط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتعاعلام کرد و گفت: زائران باید سه دُز واکسن تزریق کرده باشند و تنها واکسن‌های‌سینوفارم و آسترازنکا مورد تأیید عربستان است.

به گفته مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی ظرفیت پذیرش و ثبت نام حجاج در استان نسبت به سال ۱۳۹۸ از دو هزار و ۷۵۰ نفر به حدود یک هزار نفر کاهش یافته است که در قالب ۸ کاروان سازماندهی می‌شوند.

اعزام زائران کشورمان از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.