ارائه چهار کالای اساسی در اصفهان با قیمت جدید به مصرف کننده

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:کالاها و اقلامی از جمله روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات که برای آنها قیمت جدید اعلام شده در صورتی‌که قیمت قدیم دارند باید با نرخ جدید در بازار عرضه کنند.

امیرحسین کمیلی امروز در جلسه با اعضای اتحادیه‌های مرتبط با اصلاح یارانه‌ها در اصفهان گفت: ارائه کالا‌های تعیین قیمت شده به قیمت جدید هیچگونه اجحافی به مصرف کننده ندارد به دلیل اینکه در حال حاضر مصرف کنندگان یارانه خود را بصورت نقدی دریافت کردند و باید با این یارانه کالا را با قیمت جدید خریداری کند.

این موضوع بطور کامل منطقی، شرعی و قانونی است و هیچ ابهامی ندارد وهمه ما حامی مردم و مصرف کنندگان هستیم و این طرح (مردمی سازی یارانه ها) بطور کامل به نفع مردم است، اما دلیلی ندارد که کالا‌ها با قیمت قبل به مردم ارائه شود.

به گفته او نباید دوبار برای روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات یارانه پرداخت شود و با توجه به اینکه این مبلغ به حساب مصرف کنندگان واریز شده، باید کالا را با قیمت جدید خریداری کنند.

مصرف کنندگانی هم که هنوز یارانه خود را دریافت نکردند و یا این یارانه به اشتباه برای آن‌ها واریز نشده، می‌توانند پیگیری لازم را انجام دهند و به طور قطع این موارد قابل جبران است و به اینگونه موارد رسیدگی خواهد شد.

کمیلی می‌گوید همه ما باید از روند قانونی و منطقی که در حال انجام است به خوبی دفاع کنیم و وظیفه ما همین است، جلسه امروز هم برای تبیین این مساله برگزار شده و از همه مسئولان تقاضا داریم توجه لازم نسبت به فراوانی جنس و با قیمت جدید در بازار داشته باشند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان فراوانی جنس و کالا در بازار به عنوان مهمترین و اولین موضوع با اهمیت است و انتظار ما از کاسبان و فروشندگان استان اصفهان خود اظهاری در این زمینه است که بسیاری از مسائل را برطرف می‌کند و دست ما را برای حمایت از آن‌ها باز می‌گذارد.

در صورتی‌که بازرسان فروشگاه، انبار و منزلی را مشاهده کردند و یا گزارشی در این زمینه ارائه شد که اجناس با قیمت قبل احتکار شده است، بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گفته او اتحادیه‌ها باید اقلام و کالا‌هایی را که بصورت غیر مستقیم با افزایش قیمت مواجه می‌شوند آنالیز و فهرست قیمت آن‌ها را به سازمان ارائه دهند تا در جلسه فوق العاده با سرعت بررسی شود و افزایش قیمت منطقی در مورد آن‌ها لحاظ شود.

واحد‌های صنفی باید حاشیه سود خود را داشته باشند و اجحافی و فشاری هم به مصرف کننده وارد نشود و این کار باید بصورت توافقی و بدون اینکه حاشیه‌ای برای اتحادیه، واحد صنفی و مردم ایجاد کند و روال منطقی خود را طی کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: آنالیز اقلامی که باید بصورت غیر مستقیم افزایش قیمت پیدا کنند در اولین فرصت توسط اتحادیه‌های مربوطه ارائه شود تا در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد و قیمت آن‌ها بصورت ارشادی و توافقی اعلام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار