حل مشکلات اقتصادی با تلاش مردم و مسئولان

امام جمعه شهرستان اندیکا گفت: مسئولان در تلاش هستند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: امروزه کمتر کسی به مشکلات اساسی در حوزه اقتصادی اذعان نداشته باشد. بیماری نظام اقتصادی، خصوصا تورم و گرانی یک میراث به‌جای‌مانده از گذشته می‌باشد.

به گفته او دولت‌های مختلف بعد از انقلاب به دلایلی از اصلاح جدی ساختار اقتصاد کشور یا بازمانده‌اند یا نخواسته‌اند. البته همه باور داشتند و باور داریم که اصلاحات اقتصادی به یکباره و دفعی اتفاق نخواهد افتاد و باید با حرکت سنجیده و گام به گام و البته قاطعانه حرکت کرد.

موسوی می گوید: دولت دو مأموریت اساسی را در عرصه اقتصادی برعهده دارد اول رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی و بعد از آن حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی. درحال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی و رشد اقتصادی وجود دارد که" یارانه غیرهوشمند" یا همان ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ است. یارانه‌ای که به‌جای آن‌که در انتهای زنجیره مصرف، یعنی در سفره‌های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره، یعنی واردکنندگان کالا قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: دولت برنامه‌های عقب‌مانده و به‌جای‌مانده زیادی را از دولت‌های قبل، بر دوش دارد؛ ما اکنون در اول راه هستیم و باید دولت را در اجرای تمامی این موارد که منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی کشورخواهد شد، همراهی کنیم.

اهمیت مردمی کردن یارانه‌ها زمانی بیشتر مشخص می‌شود که به خوبی بفهمیم ارز ترجیحی چه بلایی بر سر اقتصاد ما آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.