نقیب زاده:

اداره مالیات زورخانه‌ها را مشمول پرداخت مالیات کرده است/ زورخانه ام را به انباری تبدیل کنم، درآمد بیشتری دارم

مالک زورخانه ذوالفقار سبزوار گفت: با اینکه ما درآمد چندانی از زورخانه نداریم، اما اداره مالیات ما را مشمول پرداخت مالیات کرده است.

ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی سراسر آداب و صفات خوب و پسندیده است ورزشکاران در این رشته اصول جوانمردی، اخلاق و کمک به مستمندان را یاد می‌گیرند. گلریزان هم یکی از رسوم پسندیده در زورخانه‌ها به شمار می‌رود. ورزشکاران، مرشد و مالک زورخانه ها بانیان اصلی برگزاری این مراسم هستند و مردم عادی نیز که برای دیدن ورزش زورخانه‌ای به زورخانه‌ها می‌آیند از این مراسم استقبال می‌کنند تا بتوانند گرهی از مشکلات مستمندان محله خودشان باز کنند.

مجید نقیب زاده، ورزشکار و مرشد زورخانه‌ درباره مراسم گلریزان در زورخانه‌ها گفت: مراسم گلریزان یکی از سنت‌های قدیمی ورزش زورخانه‌ای است و در حالی که شرایط اقتصادی مردم مقداری خوب نیست باز هم این مراسم توسط مردم در زورخانه‌ها برگزار می‌شود. این مراسم بیشتر در ماه مبارک رمضان و جهت آزادسازی زندانیان برگزار می‌شود و حتی افرادی که وضعیت مالی خوبی نیز ندارند باز هم در این مراسم شرکت می‌کنند.

ورزش زورخانه‌ای از هیچ جایی حمایت نمی‌شود

پدرمن زورخانه‌ای ذوالفقار را در سال ۱۳۶۷ در شهرستان سبزوار افتتاح کرد و من از دوران کودکی در محیط زورخانه‌ها بزرگ شدم و ضمن فعالیت در ورزش زورخانه‌ای مرشد این رشته  هم هستم و هم اکنون نیز رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان سبزوار هستم. در حال حاضر زورخانه پدرم که دارای متراژ ۴۰۰ متر است به من ارث رسیده است و با اینکه از کودکی با این ورزش بزرگ شده ام، اما گاهی اوقات که این زورخانه درآمدی ندارد فکر می‌کنم اگر آن را به یک انباری تبدیل کنم می‌توانم درآمد بیشتری داشته باشم. ورزش زورخانه‌ای از هیچ جایی حمایت نمی‌شود و ما مثل خیلی از رشته‌های ورزشی شهریه‌های زیادی از ورزشکاران نمی‌گیریم.

سال گذشته ۲ میلیون تومان بابت زورخانه ام مالیات پرداخت کردم

 اگر ۱۰۰ نفر ورزشکار در گود وجود داشته باشد، این ورزش را بدون حضور مرشد نمی‌توان برگزار کرد، اما مرشدان درآمد چندانی ندارند و از مسئولان خواهش می‌کنم که حداقل به فکر بیمه مرشدان باشند. سال گذشته اداره مالیات و دارایی از من بابت زورخانه ام ۲ میلیون تومان مالیات گرفت و این درحالی است که ما درآمد چندانی نداریم. همه گیری ویروس کرونا باعث شد، بسیاری از مالکان زورخانه‌ها و مرشد‌ها درآمدی نداشته باشند. مالکان زورخانه‌ها در حالت عادی درآمد چندانی ندارند و همه گیری ویروس کرونا هم باعث شد، زورخانه‌ها بسته شوند و آن ها هم دیگر نمی‌توانستند به مرشد‌ها حقوقی پرداخت کنند. خوشبختانه افراد خیر در این مدت به مرشد‌ها کمک‌های مالی کردند. در شهرستان سبزوار اکثر مرشد‌ها دارای شغل هستند، اما در بعضی از شهر‌های دیگر بعضی از افراد فقط وابسته به درآمد مرشدی هستند و در این ۲  سال آن ها از لحاظ مالی متضرر شدند.

باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه بیشتری به ورزش زورخانه ای کرد

ورزش زورخانه ورزشی ملی و آیینی ما ایرانیان است و مقتدای ورزشکاران در این رشته حضرت علی (ع) است. در حال حاضر با تلاش‌های باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه و کشتی پهلوانی و صدا و سیما که چندین برنامه در خصوص معرفی ورزش زورخانه ای از شبکه های تلویزیونی در دست پخش دارد، جوانان بیشتری به این ورزش جذب شده اند. مقام معظم رهبری تاکید زیادی روی گسترش این ورزش دارند و باید این ورزش را در مدارس به دانش آموزان آموزش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدایی زورخانه ها درآمدی دارن که ازشون مالیات میگیرن به جاش از گردن کلفت ها مالیات بگیرن که فرار مالیاتی دارن
آخرین اخبار