برنامه‌های عملیاتی مدیریت مصرف برق در کردستان آغاز شد

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستان‌های کردستان گفت: اجرای برنامه‌های عملیاتی مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری به منظور کنترل پیک تابستان ۱۴۰۱ با انعقاد ۱۰ هزارو ۶۷۱ فقره تفاهم نامه همکاری آغاز شد.

عبید علیمحمدی گفت: مدیریت مصرف برق نقش مهمی در اقتصاد انرژی و شکوفایی اقتصادی کشور دارد، بدین منظور اجرای موفق برنامه‌های مدیریت مصرف بار جهت جلب رضایت عمومی مشترکین همواره از مهمترین برنامه‌های کاری شرکت توزیع برق استان بوده است.

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستان‌های کردستان گفت: هرساله و درجهت بهره برداری بهینه از توان پاسخگویی مولد‌های منصوبه در مراکز اداری و صنعتی ضمن عقد تفاهم نامه و ثبت مشخصات مولد‌های مشترکین در سامانه مدیریت پیک بارکشور- سمپ- با تخصیص سهمیه سوخت؛ پاداش همکاری مشترکان محاسبه و در فیش مصرفی آن‌ها اعمال می‌ شود.

او می گوید: درراستای کنترل پیک مصرف تابستان تفاهم نامه همکاری مدیریت مصرف برق به عنوان اولین برنامه عملیاتی این شرکت با مشترکین در سطح استان انجام شدو در همین راستا امسال ۱۰ هزارو ۶۷۱ مورد تفاهم نامه مدیریت مصرف برق با مشترکین بخش های صنعتی ، کشاورزی ، تجاری، عمومی و  ادارای با هدف گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ منعقد شده است .

علیمحمدی گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع ۸ هزارو ۵۸۰ فقره تفاهم نامه در حوزه کشاورزی و ۳۱۷ فقره تفاهم‌نامه نیز در حوزه صنعت  منعقد شده و سهم دیزل ژنراتورها ، جایگاه های CNG و مراکز تجاری و اداری نیز به ترتیب ۹۹، ۲۹ و ۴۵۲، ۱۱۹۴ فقره بوده است.

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستان‌ها گفت: بیشترین انرژی برق در ادارات برای سرمایش و تهویه مطبوع استفاده می‌شود و پس از آن به ترتیب روشنایی، گرمایش و آب گرم مصرفی و سایر موارد، بیشترین انرژی مصرفی را به خود اختصاص داده اند.

علیمحمدی گفت: عواملی همچون پایین بودن راندمان لوازم برقی و ورود لوازم جدید، افزایش نیاز به سیستم سرمایشی، نبود نظارت بر رعایت استاندارد و معیار مصرف، تلفات بالای انرژی در ساختمان‌ها و ارزان بودن تعرفه‌های انرژی، تراز مصرف برق را تا حدودی افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.