سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

همکاری ایران و تاجیکستان برای ناتو اهمیت زیادی دارد

سردار شکارچی با اشاره به همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با گسترش ناتو گفت: دو کشور برای تقویت امنیت خود، رزمایش‌های مشترکی را برگزار می‌کنند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی رادیویی در خصوص راهبرد‌های سفر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور به تاجیکستان و افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایران در این کشور گفت: آمریکا، اسرائیل و ایادی آن‌ها در منطقه به دنبال نا امن کردن کشور‌ها هستند و در این راستا از گروهک‌های تروریستی از جمله داعش حمایت می‌کنند. برای مبارزه با این تروریست، باید هماهنگی بین کشور‌های منطقه ایجاد شود.

به گفته سردار شکارچی، تأثیراتی که ایران و تاجیکستان در تحولات منطقه می‌توانند ایجاد کنند، قابل توجه است و این موضوع با توجه به فشار آمریکا و غرب برای گسترش ناتو، اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است، روسیه و ناتو پس از فروپاشی شوروی، از سال ۱۹۹۷ به یکدیگر تعهد داده بودند به مرز‌های های هم نزدیک نشوند. اما ناتو در طول سال‌های پس از آن به وعده خود عمل نکرده و در عمل به دنبال نزدیک شدن به جمهوری های سابق شوروی مثل قزاقستان، اوکراین و ... بود.

این سازمان، لهستان، جمهوری چک و مجارستان را تنها دو سال بعد از توافق با روسیه، بلغارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، اسلواکی و اسلوونی را در سال ۲۰۰۴، آلبانی و کرواسی را در سال ۲۰۰۹، مونته نگرو در سال ۲۰۱۷  و در نهایت مقدونیه شمالی را در سال ۲۰۲۰ به عضویت خود پذیرفت.

از سویی دیگر و باتوجه به هم مرزی برخی کشورهای عضو یا همکار ناتو با ایران رئیس جمهور کشورمان نیز با بیان اینکه  جمهوری اسلامی ایران همانگونه که با درگیری و جنگ مخالف است، گفت ایران مخالفت قاطع خود را با سیاست‌های توسعه‌طلبانه ناتو اعلام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ماشاالله درستش همین است اقدام در برابر اقدام انشالله پیروز این نبرد ما هستیم
آخرین اخبار