لزوم پرورش ورزشکاران بومی مستعد

مدیرکل ورزش کرمان گفت: استان‌ها علاقه‌مند هستند،هزینه‌ای که ورزش می‌کند برای ورزشکار بومی باشد، پس باید زمینه پرورش افراد مستعد بومی فراهم شود.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش وجوانان استان کرمان در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و روسای ادارات ورزش و جوانان استان کرمان که با حضور معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه، امام جمعه و فرماندار سیرجان در مجموعه گل گهر برگزار شد، به بیان ظرفیت‌های ورزش استان کرمان پرداخت و گفت: کرمان به لحاظ جایگاه در سطح توسعه ورزش قهرمانی و پرداختن به آن، جزو استان‌های مطرح کشور است.

او می‌گوید: مجموعه وزارت و فدراسیون‌ها نگاه بسیار ویژه و خاصی به استان کرمان دارند؛ اما آنچه که باید مد نظر داشته باشیم، دو موضوع است، یکی اینکه توسعه ورزش قهرمانی با پول و امکانات دولتی کاری سخت و غیر مقدور است و دومین مورد نیز اقتصاد ورزش است.

به گفته پاریزی، ورزش به عنوان یک عنصر درآمد زا با همه شاخص‌ها است، این حوزه می‌تواند بحدی تاثیر گذار باشد که هر باشگاه با ظرفیت متناسب خودش، روی پای خود بایستد.

او در بخش دیگری از سخنانش به بیان گزارشی در خصوص وضعیت ورزش سیرجان پرداخت و گفت: شهرستان سیرجان ۱۶ تیم لیگ برتری دارد و من اعتقاد دارم همه شهرستان‌ها ظرفیت‌های خوبی دارند که در آینده به بار خواهد نشست.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان می‌گوید: استان‌ها علاقه‌مند هستند هزینه‌ای که ورزش می‌کند برای ورزشکار بومی باشد و همچنین انتظار مربی و مردم نیز، موفقیت تیم است؛ پس باید زمینه پرورش افراد مستعد بومی فراهم شود.

پاریزی گفت: بخش عمده‌ای از پرورش استعداد ها، همین بازدید‌های میدانی و از نزدیک سرزدن به تیم‌های هر شهرستان است که همین پیگیری‌ها بسیار مهم است.

به گفته او، این روز‌ها باید در تاریخ ورزش استان کرمان و کشور ثبت شود که با وجود محرومیت‌ها، سختی‌ها و همچنین شرایط خاص کرونایی، پیشرفت ورزشی خوبی صورت گرفته است.

پاریزی گفت: با این حال، به این وضعیت راضی نیستیم و امید داریم این شرایط بتواند ارتقا یابد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمان می‌گوید: معتقد به ثبات مدیریتی هستم تا رشد چشمگیری در حوزه ورزش بوجود آید؛ لذا ارتباط داشتن با افراد متعدد و اهل فن در این زمینه و استفاده از تجارب خوب آنها، بسیار کمک کننده است.

به گفته او، هیچ کاری بدون سختی و تلاش بوجود نمی‌آید، پس باید از ظرفیت‌های استان به نحو احسنت استفاده کرد و با نگرش مثبت به پیشرفت آن، قدردان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از حمایت‌ها و تلاش‌های مدیران باشگاه‌های صنعتی قدردانی کرد و از آن‌ها خواست، خواسته‌های مدیران ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها را متناسب با شرایطی که دارند در هیئت مدیره‌ها مطرح کنند، چرا که ما به عنوان خدمتگزاران ورزش انتظار داریم مسیر بودجه‌ها هدفمند شود.

پاریزی خطاب به حاضران در نشست گفت: به مسیر جذب اعتبارات کمک کنید؛ چرا که اگر اعتبار شهرستانی برگشت داده شود، سال دیگر اعتباری شامل آن نخواهد شد، ضمن آنکه طی سال گذشته ۵۰ درصد اعتبارات را به شهرستان‌ها اختصاص دادیم.

او می‌گوید: سمن‌ها و مدیران باید جوانان با دانش و با مهارت را پیدا کنند و برای پرورش و رشد موفقیت هایشان زمینه‌ها فراهم شود؛ کما اینکه این نیز اساسی‌ترین موضوع در اولویت کاری است.

در این آیین که به میزبانی اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان و باشگاه گل گهر برگزار شد از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از گل محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان، محمد اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی گل گهر، محمد سلیمان زاده مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گهر زمین سیرجان، الهام بصیرنیا مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری سیرجان، جواد هندیزی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آرمان گهر سیرجان، ابراهیمی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد سیرجان ایرانیان، وحید ایران نژاد مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نظم آوران سیرجان و محمودآبادی مدیر عامل شرکت گهر روش سیرجان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.