۵۲ هزار روستایی در اردبیل امسال بیمه می‌شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۵۲ هزار روستایی و عشایر استان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

عباس علوی آلنی گفت: استان اردبیل در توسعه بیمه روستایی، عشایری و کشاورزان جزو استان‌های پیشرو کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل می‌گوید: بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد ۱۸۱ هزار و ۳۵۰ نفر در استان مشمول صندوق بیمه روستاییان هستند از این تعداد ۶۷ هزار نفر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته اند و در صورت پوشش بیمه شدگان جدید میزان تحت پوشش جمعیت بیمه‌ای استان به ۱۰ درصد خواهد رسید.

علوی گفت: این صندوق در مناطق روستایی و عشایری و شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرشبافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند و حمایت از این کانون‌های تولید ادامه خواهد داشت.

او می‌گوید: سال گذشته عملکرد صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان از اغلب استان‌های کشور بالاتر بود به طوری که بر اساس آخرین آماری که ستاد صندوق اعلام کرده، استان اردبیل در تحقق سهمیه تکلیفی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل با بیان اینکه هیچ محدودیتی در پوشش بیمه متقاضیان وجود ندارد، گفت: دولت به اندازه ۲ برابر حق بیمه پرداختی خود روستاییان و عشایر، سهم خود را به این صندوق پرداخت می‌کند تا شرایط مناسبی را در ارائه خدمات به این جامعه تلاشگر را شاهد باشیم.

علوی شرط سنی را در پوشش بیمه‌ای ۱۸ تا ۵۰ سال اعلام کرد و گفت: برای مردان و زنان این شرط تفاوتی ندارد و با پرداخت حق بیمه حداقل ۶۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و۵۹۶ هزار تومان در طول سال حتی به صورت اقساطی نیز در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی و یا فوتی حق و حقوق بیمه قابل پرداخت است.

او می‌گوید: در استان اردبیل چهار هزار و ۷۵۷ نفر از طریق این صندوق مستمری دریافت می‌کنند که یک‌هزار و ۶۵۵ نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۶۶۱ نفر مستمری بازماندگان و ۴۴۱ نفر نیز از کار افتاده هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.