امیرعبداللهیان: از بازگشت روابط میان ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه ایران در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بر دیپلماسی فعال و هوشمندانه ایران تأکید کرد.

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در این نشست درباره سیاست خارجی دولت جدید ایران و تفاوت آن با سیاست خارجی دولت سابق گفت: سیاست خارجی دولت جدید ایران بر سیاستی متوازن و دیپلماسی فعال و تعامل هوشمندانه با همه طرف‌ها مبتنی است.

وی همچنین گفت: در سیاست خارجی دولت جدید ایران، توسعه روابط با همه کشور‌های جهان اعم از شرق و غرب را در دستور کار قرار داده ایم، اما کشور‌های مجاور در آسیا را در اولویت قرار داده ایم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین گفت: به وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد دادم که برای توقف جنگ در اوکراین میان مسکو و کی یف میانجیگری کنیم.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران همچنین اعلام کرد: ایران و عربستان دو کشور صاحب نفوذ در منطقه هستند و در مذاکرات اخیر میان دو کشور پیشرفت‌هایی حاصل شده است. وی اظهار داشت: از بازگشت روابط میان ایران و عربستان به حالت طبیعی خود با مشارکت کشور‌های منطقه استقبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بی خود......عربستان خود داعش است ومجرم وجنایتکار وکودک کش در یمن ودر عراق ودر سوریا و در لبنان ودر صومالی ودر نیجریه ودر افغانستان ودر لیبي والجزائر ووووووو.و8سال جنگ بر علیه ایران صدام ساپورت میکرد...‌
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۳۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
کیف کردم موقعیی که وزیر خارجه مملکتمون تو سوئیس مثل بلبل انگلیسی صحبت میکرد // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بهشون بگید فدای سرتون که تو حادثه منا 464 نفر ایرانی رو کشتید، بازم براتون ایرانی میفرستیم بکشید
آخرین اخبار