مشارکت ۲۰ درصدی در انتخابات محلی کره جنوبی

کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی میزان مشارکت زودهنگام مردم را در انتخابات محلی کمی بیش از ۲۰ درصد اعلام کرد.

کمیسیون ملی انتخابات کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد در رای گیری زودهنگام انتخابات محلی، ۲۰ و ۶۲ صدم درصد از افراد واجد شرایط رای گیری در انتخابات شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول،  ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از مجموع ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند کره‌ای واجد شرایط به پای صندوق‌های رای رفتند تا تکلیف ۱۷ شهردار و فرماندار، ۲۲۶ رئیس شورای محلی و ۷۷۹ عضو شورا‌های استانی و شهری را روشن کنند.

این بالاترین میزان مشارکت در رای گیری زودهنگام انتخابات محلی و چهارمین مشارکت بالا در رای گیری زودهنگام انتخابات سراسری کره جنوبی به شمار می‌آید. رای گیری اصلی برای انتخابات محلی و انتخابات میان دوره‌ای پارلمان روز چهارشنبه برگزار می‌شود.

انتخابات امسال توجه بیشتری را در میانم مردم کره جنوبی به خود جلب کرده است. چرا که تکلیف هفت کرسی مجلس ملی نیز باید مشخص شود و از سوی دیگر، شخصیت‌های سیاسی مهمی مانند نامزد‌های ریاست جمهوری دوره‌های قبل، لی جائه میونگ و آن چئول سو وارد رقابت انتخاباتی شده اند.

حزب حاکم - «حزب قدرت خلق» - و اصلی‌ترین تشکل سیاسی مخالف دولت- حزب دموکرات - شهروندان را به حضور در رای گیری زودهنگام تشویق و تاکید کردند مشارکت بالای مردم می‌تواند پیروزی انتخابات را از اول ژوئن تضمین کند. یون سوک یئول رئیس جمهور و هان دوک سو، نخست وزیرکره جنوبی و همچنین بسیاری از نامزد‌ها روز جمعه رای خود را به صندوق انداختند.

نتایج انتخابات روز چهارشنبه موقعیت دولت کنونی کره جنوبی را که کمتر از یک ماه است که به قدرت رسیده است، تحت تاثیر قرار خواهد داد. نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب حاکم در بیشتر حوزه‌های رای گیری دست بالا را خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار