نماینده مجلس:

مسببان فاجعه متروپل آبادان به اشد مجازات محکوم شوند

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: مسببان و عاملان بروز این حادثه باید به اشد مجازات خود برسند.

احمد راستینه هفشجانی در سفر به شهرستان بن با حضور در گلزار شهدای شهر یانچشمه، ضمن تسلیت فاجعه متروپل آبادان گفت: از مسئولان ملی انتظار می‌رود تا مسببان، عاملان و نقش‌آفرینان فاجعه متروپل آبادان را به اشد مجازات محکوم کنند.

بروز حادثه متروپل آبادان یک مصیبت برای کشور است؛ امروز در شهر یانچشمه شهرستان بن زادگاه شهید دریاقلی سورانی، ناجی آبادان و از محل یادبود این شهید بر مردم مقاوم آبادان درود می‌فرستم.

همچنین برای درگذشتگان فاجعه متروپل آبادان از خداوند طلب غفران الهی و برای مردم این شهر و خانواده‌های بازماندگان این حادثه صبر مسئلت می‌کنم.

ساعت ۱۲:۴۰ روز دوم خردادماه ۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان به‌علت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی دچار ریزش شد که تاکنون پیکر‌های ۲۹ جان‌باخته از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود، مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر باخبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به‌صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت و مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.


بیشتر بخوانید


شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

یانچشمه مرکز بخش شیدا از توابع شهرستان بن چهارمحال و بختیاری در ۴۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار