معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام مطرح کرد

لزوم توجه به تسهیل تردد افراد کم توان و معلول در ساخت و ساز‌های جدید

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تسهیل تردد سالمندان، افراد کم توان و معلولان در ساخت و ساز‌های جدید در نظر گرفته شود.

محمد سبحان حسنی گفت: بر اساس الزامات قانونی که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است باید شرایط تردد و سهولت دسترسی سالمندان در ساختمان های جدید در نظر گرفته شود.

او با اشاره به موضوع ساخت و سازها، گفت: شهرداری‌ها باید در ساخت و ساز‌ها شرایط تسهیل تردد و رفت و آمد معلولان، سالمندان و افراد کم توان را در نظر بگیرند و با دقت بر این مهم نظارت شود.

او از دستگاه‌های اجرایی که بطور کامل طبق زمانبندی در راستای خدمات رسانی به سالمندان به وظیفه قانونی خود عمل کردند قدردانی کرد و گفت: همه ما مکلف هستیم شرایطی ایجاد کنیم که افراد کم توان، سالمندان و معلولان در راستای دریافت خدمات از ادارات و سازمان‌ها با مشکل مواجه نشوند.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: در ساخت ساختمان‌های جدید و مجتمع‌های اداری باید شرایط تسهیل تردد و دسترسی معلولان در نظر گرفته شود و رمپ‌های غیر استاندارد نیز برای دسترسی آسان این قشر اصلاح و بهسازی شود.

حسنی گفت: اگرچه همه دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ حقوق و جایگاه سالمندان باید شرایط تردد و دسترسی این قشر را مهیا کنند، اما اولویت نخست تسهیل دسترسی برای سالمندان دستگاه‌هایی هستند که ارباب رجوع زیادی از جامعه هدف را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.