پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال برای خرید محصولات زراعی به کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۱۳۸میلیارد ریال بابت خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به کشاورزان استان پرداخت شده است.

ابوالحسن صداقت کیش گفت: با توجه به میزان محصول خریداری شده سهم گندم کاران کهگیلویه و بویراحمد از خرید تضمینی محصولات زراعی بیشتر از کلزا کاران بوده است.

او می گوید: امسال هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان از بهره برداران استان خریداری می شود و همچنین به ازای هر کیلوگرم گندم هزار تومان به کشاورزانی که محصول خود را به دولت بفروشند تشویقی تعلق می گیرد.

به گفته مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، همچنین هر کیلوگرم کلزا نیز به قیمت ۱۵ هزار تومان از بهره برداران خریداری می شود.

صداقت کیش می گوید: مطالبات بقیه بهره برداران نیز به زودی پرداخت می شود.

او گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۸۹۰ تن  گندم و  دانه های روغنی کلزا از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گفته صداقت کیش، از ابتدای فصل برداشت محصولات زراعی ۲۳ هزار و ۸۰۰ تن گندم و هزار و ۹۰تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۹ مرکز خرید تضمینی گندم و سه مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا در مناطق مختلف این استان محصول مذکور را از بهره برداران خریداری می کند.

او می گوید: بر اساس برآوردهای کارشناسان و با  توجه به کم بارشی های سال زراعی جاری ۳۷ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۲۰۰ تن کلزا در استان خرید تضمینی خواهیم داشت.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.